امام موسی صدر؛ نخستین مبارز علیه جبهه تکفیر
کد خبر: 3526826
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
آیت‌الله قبلان عنوان کرد:

امام موسی صدر؛ نخستین مبارز علیه جبهه تکفیر

گروه بین‌الملل: نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در پیامی به‌مناسبت سی‌و‌هشتمین سالروز ربوده‌شدن امام موسی صدر و همراهانش تأکید کرد: امام موسی صدر نخستین مبارز علیه جبهه تکفیر بود.

قبلان: امام موسی صدر؛ مبارز اول جبهه تکفیر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «المنار»، آیت‌الله عبدالامیر قبلان در این پیام اعلام کرد: امام موسی صدر صاحب بصیرت و دید روشنی بود که برای قیام ملت‌ها و رهایی آن‌ها از ظلم، فساد، فقر و جهل تلاش می‌کرد.
وی تأکید کرد: امام صدر همچنین، مردی آزاداندیش و اهل گفت‌وگو و تعامل بود، وی به‌هیچ وجه متعصب نبود و تجاوز و دشمنی علیه دیگران را محکوم می‌کرد و با توهین و تعدی به هر انسانی مخالف بود.
آیت‌الله قبلان در این پیام با اشاره به این که امام صدر، نخستین مبارز علیه جبهه تکفیر بود، گفت: وی انسان‌ها را برادر یکدیگر می‌دانست که به یکدیگر ظلم و خیانت نمی‌کنند.  
وی گفت: امام موسی صدر خطر اسرائیل را برای لبنان و امت عربی درک کرد، سپس بذر مقاومت را در این کشور و ملت کاشت و این بذر، قهرمانان، شهدا و جامعه‌ای مقاوم را شکوفا کرد که پیروزی را برای امت ما محقق کردند، وی اطمینان داشت که اسرائیل دشمن نخست لبنان و خطری بزرگ برای این کشور و امت عربی و اسلامی است.
دیگر بیانیه‌ها به مناسبت سالروز ربوده‌شدن امام موسی صدر
مجمع علمای جبل عامل لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت سی‌وهشتمین سالروز ربوده‌شدن امام موسی صدر و یارانش، از مقامات کنونی لیبی خواست که به مسئولیت خود در این زمینه عمل و برای تعیین سرنوشت امام صدر و یارانش تلاش کنند.
در این بیانیه آمده است: افکار و اندیشه‌های امام موسی صدر همچون مشعل درخشانی است که هدایتگر امت اسلام برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو از جمله خطر صهیونیسم، تکفیر و تروریسم است.
«تمام سلام»، نخست وزیر لبنان نیز به همین مناسبت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: امام موسی صدر پیوسته شهروندان لبنانی را تشویق می‌کرد که فراتر از منافع شخصی فکر کرده و برای حمایت از وحدت ملی و حفظ استقلال تلاش کنند.
در این بیانیه آمده است: امام موسی صدر به این مسئله ایمان داشت که لبنان سرزمینی متعلق به تمامی طوایف و کشوری برای هم‌زیستی مشترک مسلمانان و مسیحیان است که در فضایی آزاد و در یک سیستم دموکراتیک همگی می‌توانند در پیشرفت و تعالی آن شرکت داشته باشند.
«عباس جمعه»، عضو جبهه آزادی‌بخش فلسطین نیز از نقش و جایگاه بزرگ امام موسی صدر در حمل پرچم حمایت از مسئله فلسطین و حقوق عادلانه مردم آن تمجید کرد.
وی به مواضع امام موسی صدر در دفاع از مقاومت، محرومان و مستضعفان و مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: این مواضع همچون چراغی است که راه آزادی سرزمین فلسطین از چنگال اشغالگران صهونیست را برای مبارزان و مجاهدان روشن می‌کند.
نهم شهریور ۱۳۵۷ امام موسی صدر رهبر ایرانی‌الاصل شیعیان لبنان که به همراه دو تن از یارانش برای سفری چند روزه در لیبی به سر می‌برد، ربوده شد. دیروز سی و‌هشتمین سالروز این واقعه بود.
captcha