پایان نخستین روز مسابقات قرآن اوقاف قم با رقابت 75 حافظ مرد/ سخنرانی آیت‌الله خاتمی در اختتامیه
کد خبر: 3526962
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵

پایان نخستین روز مسابقات قرآن اوقاف قم با رقابت 75 حافظ مرد/ سخنرانی آیت‌الله خاتمی در اختتامیه

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخستین روز مسابقات قرآن اوقاف استان قم در سی و نهمین دوره امشب دهم شهریور ماه با رقابت 75 حافظ مرد در رشته‌های مختلف خاتمه یافت.

سیدمحمد صالح نژاد، مسئول امور قرآنی اوقاف قم
سیدمحمد صالح‌نژاد، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، در حاشیه این مسابقات گفت: مسابقات حفظ امروز در دو نوبت صبح و عصر در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی برگزار شد و در نوبت صبح حافظان 5 و ده جزء با هم رقابت کردند و در نوبت عصر نیز حافظان 20 و کل با همدیگر رقابت کردند.
وی افزود: 35 حافظ در بخش 5 و ده در نوبت صبح این مسابقات با یکدیگر مسابقه دادند که در بخش 5 جزء چون مرحله کشوری ندارد نفرات برتر در سطح استان معرفی و تجلیل خواهند شد و در رشته ده جزء نیز یکنفر از برادران به مرحله کشوری راه می‌یابد.‌
صالح‌نژاد با بیان اینکه در دانشگاه علوم و معارف قرآن رقابت های بانوان نیز در همین رشته‌ها انجام شد بیان کرد: در نوبت عصر مسابقات برادران نیز 40 نفر از حافظان 20 و 30 جزء مسابقه دادند که در بخش 20 جزء، چهار نفر و در بخش کل، سه نفر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
وی افزود: فردا 11 شهریور نیز مسابقات ترتیل و تحقیق و جمعه دعاخوانی و اذان برگزار می‌شود و شنبه شب نیز مراسم اختتامیه با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی برگزار خواهد شد.    
یادآور می‌شود سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی از دهم تا ۱۳ شهریور ماه با حضور ۲۳۰ نفر از آقایان و بانوان در مجتمع شاه سیدعلی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته‌های ترتیل و تحقیق، حفظ کل، ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی در حال برگزاری است و مراسم افتتاحیه آن دوشنبه هشتم شهریورماه برگزار شد.

captcha