اغلب شرکت‌کنندکان در مسابقات استانی از کیفیت برگزاری راضی بودند
کد خبر: 3526967
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹
معاون فرهنگی اوقاف قم:

اغلب شرکت‌کنندکان در مسابقات استانی از کیفیت برگزاری راضی بودند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اوقاف قم با اشاره به ویژگی مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم تاکید کرد: اغلب شرکت‌کنندکان در مسابقات استانی از کیفیت برگزاری راضی بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عزیزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، به مناسبت برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی گفت: این دوره از مسابقات هم به لحاظ کیفیت برگزاری و هم استفاده از داوران برتر از گذشته است به گونه ای که داوران معتقد بودند کیفیت برگزاری فراتر از سطح استانی است.
وی افزود: سال به سال شاهد برگزاری مسابقاتی منظم‌تر، دقیق تر و ارتقاء حفظ و قرائت در استان هستیم و چهره‌های جدیدی نیز به حفظ می پیوندند و رتبه‌های برتر را نیز به دست می‌آورند.
عزیزی اظهار کرد: فضای درنظر گرفته شده برای مسابقات از جمله اختصاص اتاق جداگانه برای داوران، نظم مسابقات و سن مناسب... سبب شده تا رضایت اغلب شرکت‌کنندکان جلب شود.
علی عزیزی ، معاون فرهنگی اوقاف قم
معاون فرهنگی اوقاف قم تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های این مسابقات آن است که بلافاصله بعد از خاتمه اجرای متسابقان، کارنامه آنان در اختیارشان قرار می‌گیرد و سی دی اجرایشان نیز به آنان داده می‌شود تا خودشان هم بتوانند قضاوتی از اجرای خود داشته باشند.
وی افزود: استقبال اقشار مختلف مردم هم در نوبت صبح و هم در نوبت عصر این مسابقات قابل توجه است و امیدواریم این مسابقات فضای قرآنی سالن را در سطح استان بگستراند.
عزیزی بیان کرد: حافظان و قاریان و علاقه‌مندان به قرآن از دستگاه‌های نظامی و انتظامی و مراکز قرآنی و نهادهای فرهنگی با برنامه‌ریزی صورت گرفته به محل مسابقات آمده و از فضای قرآنی بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به سطح حفظ در استان گفت: سطح حفظ در قم بسیار بالاست به همین دلیل همیشه قم یکی از استان های با بالاترین سهمیه است و رتبه‌ها نیز امتیازات نزدیک بهم دارد و گاهی 10 تا 15 نفر در سطح امتیاز 95 به بالا هستند و با صدم درصد افراد برتر منتخب می‌شوند.
یادآور می شود سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی از دهم تا ۱۳ شهریور ماه با حضور ۲۳۰ نفر از آقایان و بانوان در مجتمع شاه سیدعلی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته های ترتیل و تحقیق، حفظ کل، ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی در حال برگزاری است و مراسم افتتاحیه آن دوشنبه هشتم شهریورماه برگزار شد.
captcha