عادلانه‌تر شدن مسابقات حفظ در شرایط قرنطینه
کد خبر: 3526968
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
رضازاده عنوان کرد:

عادلانه‌تر شدن مسابقات حفظ در شرایط قرنطینه

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ 20 جزء قرآن گفت: اگر چه من با برگزاری مسابقات در شرایط قرنطینه کمی غافلگیر شدم ولی این نحو برگزاری سبب عادلانه‌تر شدن مسابقات می‌شود.

حسن رضازاده، حافظ 20 جزء قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم که در حاشیه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم انجام شد گفت: من برای اولین بار است که در این مسابقات حضور دارم و حفظ خود را در قم انجام نداده‌ام.
وی ادامه داد: من در قم طلبه هستم و امسال توفیق داشتم تا  در مسابقات حضور داشته باشم  و شاهد رقابت های با کیفیت و سطح برگزاری خوبی بودم.
رضازاده بیان کرد: برگزاری مسابقه به صورت قرنطینه برای من ناآشنا بود و همین مسئله باعث شد کمی غافلگیر شوم ولی این نحو از مسابقه شرایط عادلانه‌ای را رقم می‌زند.
این حافظ قرآن گفت: من کار حفظ قرآن را از دوره دبیرستان شروع کردم و در طرح حفظ یکساله موفق به حفظ بیش از 20 جزء قرآن شدم اما به دلیل مشکلاتی که ایجاد شد حفظم متوقف شد.
وی افزود: در دوره طلبگی که الان نیز مشغول هستم کلاسی‌های حفظ قرآن در مدرسه علمیه داشتیم که امسال این کلاس‌ها نیز دایر نشد.
رضازاده بیان کرد: استنادات و مثال‌های قرآنی در کتب حوزه داریم ولی این استنادات کم است همچنین مباحث تفسیر نمونه از پایه یک وجود دارد که اجباری نیست و به صورت غیرحضوری آموزش داده می‌شود.
این حافظ قرآن گفت: حفظ قرآن باعث آرامش انسان می‌شود و انگیزه او را در کارها نیز زیاد می‌کند و حداقل این است که اگر انسان خیلی خوبی هم نشویم سبب جلوگیری از سقوط انسان در وادی گناه می‌شود و همیشه آیات قرآن انذاری برای اوست.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا فعالیت‌های سازمانی سیاسی و اجتماعی و صنفی در حوزه قرآنی کمرنگ است ادامه داد: هر جریانی که بتواند به روند انقلاب و رشد آن کمک کند باید ایجاد و حمایت شود و فعالان قرآنی نیز باید در روند این جریانات بی تفاوت نباشند.
رضازاده اظهار کرد: حضور در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی با توجه به اینکه اسلام دینی اجتماعی و سیاسی است برای حافظان و قاریان لازم و ضروری است.  
یادآور می شود سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی از دهم تا ۱۳ شهریور ماه با حضور ۲۳۰ نفر از آقایان و بانوان در مجتمع شاه سیدعلی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته های ترتیل و تحقیق، حفظ کل، ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی در حال برگزاری است و مراسم افتتاحیه آن دوشنبه هشتم شهریورماه برگزار شد.
captcha