لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در کنار توسعه
کد خبر: 3526970
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶
استاندار گیلان تاکید کرد:

لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در کنار توسعه

گروه اجتماعی: نجفی گفت: باید تلاش کنیم در کنار توسعه به حفظ ارزش های انقلاب، اخلاق، نظام فرهنگی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان روز گذشته، 10 شهریور در همایش سراسری مدیران کل حراست استانداری ها و سازمان های تابعه وزارت کشور که به میزبانی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: مامن علویان و تشکیل سلسله آل بویه به عنوان نخستین حکومت شیعی و رشادت های میرزاکوچک جنگلی در زمان مشروطیت بخشی از سابقه درخشان تاریخی گیلان است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران مبارزات انقلابی و دفاع مقدس نیز گیلان با تقدیم هشت هزار شهید سهم بسزایی در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرده که نشان از شهامت، شجاعت و آزادگی مردم این مرز و بوم است.

نجفی به همسایگی گیلان با چهار کشور حاشیه دریای خزر اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر از نظر مسائل امنیتی، مرزهای دریایی و زمینی گیلان در رتبه برتر کشور قرار دارد و جزو امن ترین استان ها هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به فعالیت های گسترده دولت تدبیر و امید تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ایجاد فضای امن و مناسب برای توسعه کشور اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم در کنار توسعه به حفظ ارزش های انقلاب، اخلاق، نظام فرهنگی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا توجه داشته باشیم.

وی با قدردانی از تلاش های وزیر کشور، تصریح کرد: از فرصتی که برای خدمت به مردم برای ما فراهم شده است در جهت رفع مشکلات معیشتی جامعه گام برداریم.

استاندار گیلان به حساسیت ویژه رهبر معظم انقلاب در مسائل اجتماعی کشور اشاره و عنوان کرد:  مسائل اجتماعی از مهم ترین مواردی است که مسئولان حراست با حفظ امنیت جامعه مانع از به هم ریختن اذهان عمومی می شوند.

وی بخش حراست را چشم بینای مدیران ارشد عنوان کرد و افزود: مدیران حراست ضمن دارا بودن ویژگی هایی از قبیل آگاهی، بصیرت و هوشیاری در جهت حفظ کرامت و ارزش های انسانی گام بر می دارند.

دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان استانی است که همیشه به اندازه جمعیت خود مسافر دارد، متذکر شد: در برخی استان های زائرپذیر سرانه ای تحت عنوان سرانه زیارت تعریف شده است، اما برای استان های گردشگرپذیری همچون گیلان سرانه ای درنظر گرفته نمی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به حضور قوی سرمایه گذاران در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل سرمایه گذاری و نیز کارگروه رفع موانع تولید از ابتکارات گیلان بوده و توانستیم از فرصت سال اقتصاد مقاومتی بیشترین بهره را در برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان ببریم.

captcha