پرچم غدیر رونمایی شد + اعلام شرایط هیئات دریافت‌کننده
کد خبر: 3527495
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
با حضور نماینده آیت‌الله العظمی صافی؛

پرچم غدیر رونمایی شد + اعلام شرایط هیئات دریافت‌کننده

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم رونمایی از پرچم غدیر با حضور فرزند آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به نمایندگی از ایشان و با حمایت و تایید مراجع تقلید رونمایی شد.

پرچم غدیر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در این مراسم که عصر امروز 13 شهریورماه در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صافی گلپایگانی در سخنانی گفت: مهمترین رسالت حوزه علمیه تبلیغ و در راس آن تبلیغ امامت و ولایت است.
وی اظهار کرد: وظیفه همه مومنان است که تا زمان ظهور امام زمان(عج) و قیامت به ابلاغ غدیر و رسالت امام علی(ع) بپردازند زیرا پیامبر(ص) با همه سختی‌هایی که مبتلا شد اگر ابلاغ این پیام را نکرده بود همه آنها هدر می‌رفت و تباه می‌شد.
صافی گلپایگانی با اشاره به آیه اکمال ادامه داد: همان طور که در این آیه خداوند وعده داده است تا از مخاطرات تبلیغ ولایت، پیامبر را حفظ کند این وعده برای مبلغان و طلاب علوم دینی نیز وجود دارد به شرط اینکه این خطرات را به جان بخرند.
وی افزود: تبلیغ واقعی، تبلیغ امامت و ولایت است و حوزه نیز که مهمترین وظیفه‌اش تبلیغ است باید امامت و ولایت را در راس تبلیغ خود قرار دهد.
وی تاکید کرد: امروز داعش و تکفیری‌ها در مقابل پیام امامت و ولایت ایستاده‌اند و ترس و وحشت در دل مسلمین و بشریت ایجاد کرده‌اند و مهمترین وظیفه ما ابلاغ درست و صحیح پیام امامت به دنیاست.
تولید 2 هزار پرچم غدیر
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین عباس شواخی، دبیر ستاد غدیریه در سخنانی گفت: ستاد احیای غدیر در چندسال قبل با حمایت مراجع تقلید و حمایت خیرین و طلاب شکل گرفت و در سال جاری نیز دو هزار عدد پرچم غدیر را تهیه کرده و به هیئات مذهبی اهدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: همان طور که مراجع معظم تاکید کرده‌اند این پرچم به هیئات مذهبی‌ای که مراسم بزرگداشت غدیر را بدون گناه و معصیت و با رعایت تقیه برگزار کنند، اهدا خواهد شد و هیئات می‌توانند با مراجعه به سایت www.30004135. Ir برای دریافت پرچم ثبت نام کنند.
شواخی بیان کرد: روز غدیر روز بیعت با امام زمان(عج) است و کسانی که این پرچم را دریافت می‌کنند باید مراسم استقبال از پرچم را برگزار کنند که پیشنهاد می‌دهیم این مراسم در روز عرفه انجام شود.
وی افزود: اکثر این پرچم ها در داخل کشور توزیع خواهد شد تا در روز عید غدیر مردم در قالب هیئات دستجات شادی و سرور راه بیندازند و این روز را گرامی بدارند و مراسم آنان هم باید با قرائت قرآن آغاز شود و با ذکر شعارهای یاعلی منتهی به نماز ظهر عید غدیر و توام با دعای عهد و یا زیارت غدیریه و اطعام باشد.
وی افزود: بر روی این پرچم که با هماهنگی عتبه مقدس حرم حضرت امیرالمومنین علیه السلام تولید شده است روزشمار دهه غدیریه نوشته شده و ممهور به مهر عتبه مقدسه علویه شده است.
مانور تبلیغی در اثبات غدیر بر روی مفاد آیه اکمال
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در این مراسم در سخنانی با اشاره به مفاد آیه اکمال و به ویژه کلمه «الیوم» که در آن تکرار شده تاکید کرد: مبلغان بدون اینکه بخواهند مسایل اختلافی را مطرح کنند می‌توانند بر روی مفاد این آیه و به ویژه این تعابیر و کلمات مانور بدهند.
وی اظهار کرد: همه انبیاء مقدمه آمدن پیامبر ما بودند و پیامبر میوه شجره انبیاء بود و پیامبر با همه سختی‌هایی که در طول 23 سال متحمل شد اگر امامت امام علی و ولایت ائمه را ابلاغ نمی‌کرد همه زحمات رسالتش بر باد رفته بود.
فرحزاد بیان کرد: اسلام منهای علی، اسلام نیست، زیرا رسالت پیامبر بدون ابلاغ امامت علی(ع) کامل نمی‌شد. پیامبر علامه بر یک بار معراجی که در قرآن بیان شده 120 بار دیگر هم به معراج رفتند و در هر بار در خلوت خدا با امام، سخن از ولایت و امامت امام علی(ع) بود.
وی تاکید کرد: وقتی همه انبیاء برای بعد از خود جانشین تعیین کرده‌اند، مگر می‌شود پیامبر ما برای بعد از خود جانشین نداشته باشد.
وی با بیان اینکه مردم دنیا آنقدر که اسم بازیگران و هنرپیشه‌ها و ... را می‌دانند از نام امام علی(ع) هم خبر ندارند تاکید کرد: باید با تبلیغ غدیر امام را به همه دنیا معرفی کنیم.
فرحزاد گفت: روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که امام فرمود روزی بالاتر از غدیر و با عظمت‌تر از این روز نداریم و از عاشورا نیز بالاتر است و اگر می‌گذاشتند غدیر در جای خود قرار می گرفت امروز شاهد این همه اختلاف میان مسلمین و تشکیل داعش و ... نبودیم.
وی با بیان اینکه نگوییم تبلیغ اثرگذار نیست تاکید کرد: امروز مشکل جهان، مشکل مدیریت است و پیام غدیر و امام علی(ع) بهترین راه کار مدیریتی برای جهان است.
captcha