25 شهریورماه؛ آخرین مهلت مشاركت در طرح «سرشماری نفوس و مسكن»
کد خبر: 3528420
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

25 شهریورماه؛ آخرین مهلت مشاركت در طرح «سرشماری نفوس و مسكن»

گروه اجتماعی: فرماندار يزد با اشاره به اينكه فرصت مشاركت و همكاری در اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال جاری فراهم است آخرين مهلت ثبت نام را 25 شهريورماه اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، مصطفی سالاری، فرماندار يزد با اشاره به اينكه فرصت مشاركت و همكاری در اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 95 فراهم است آخرين مهلت ثبت نام را 25 شهريورماه اعلام كرد.
سالاری با بيان اينكه علاقه مندان به مشاركت در اين طرح بايد از طريق تارنمای yazd.mporg.ir نسبت به ثبت نام اقدام كنند تاكيد كرد: نفرات ثبت نام شده با شركت در دوره‌های آموزشی و كسب نمره قبولی به عنوان مامور آمار گير در اجرايی شدن هرچه بهتر طرح، دولت را همراهی می‌كنند.
وی اظهار کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسكن در دو بخش اينترنتی و حضوری در مهر و آبان ماه سالجاری همزمان با سراسر كشور در استان يزد برگزار می‌شود كه بخش اينترنتی آن برای اولين بار در دولت تدبير و اميد برنامه ريزی و در حال اجرايی شدن است.
سالاری با اشاره به اينكه سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 95 با ساير سرشماری‌ها متفاوت است تأکید كرد: در مرحله اول سرشماری افراد به صورت داوطلبانه با مراجعه به پورتال مركز آمار ايران اطلاعات خود را تكميل و كد رهگیری دريافت می‌كنند.
مدير اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسكن شهرستان يزد با اعلام اينكه طبق آیین‌نامه ضرورت دارد 40 درصد سرپرستان خانوار از طريق اينترنت سرشماری شوند از دستگاهای اجرايی خواست تا كارمندان و كاركنان دولت به اين امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی افزود: در مرحله دوم طرح نيز ماموران آمارگير به منازل مراجعه كرده و با استفاده از پرسشگری حضوری فرم‌های الكترونيكی را از طريق تبلت‌هايی كه در اختيار دارند تكميل می‌كنند.
سالاری از طرح سرشماری عمومی نفوس و مسكن به‌ عنوان يک طرح ملی و مهم یادکرد و گفت: ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرايي شهرستان با نهايت توان و ظرفيت خود در اين طرح مشاركت و همكاری لازم را داشته باشند.
captcha