100 هزار نفر در سال 1404 دانشجوی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) خواهند بود
کد خبر: 3528576
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص):

100 هزار نفر در سال 1404 دانشجوی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) خواهند بود

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) از حضور و فعالیت 7 هزار نفر در این دانشگاه خبر داد و افق این دانشگاه را بیش از 100 هزار دانشجو در مرحله اول توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) پیش از ظهر امروز، 17 شهریور در جمع خبرنگاران، گفت: دانشگاه مجازی المصطفی(ص) بخش غیرحضوری المصطفی(ص) است و بیش از 10 سال سابقه فعالیت دارد و جزو مجموعه‎های پیشتاز در عرصه‎ فضای مجازی است.

وی افزود: این دانشگاه، بزرگترین دانشگاه بین‎المللی شیعی است که ماموریت اصلی آن، تعلیم و تربیت علاقه‎مندان و مشتاقان فرهنگ اسلامی با محوریت قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است؛ رسالت این دانشگاه، رسالتی بین‎المللی است و رویکرد آن نیز فراهم کردم شرایط برای تحصیل همه مشتاقان علوم الهی و اسلامی و معارف دینی است و در این مسیر محدودیت سنی و جنیستی و مذهبی و... ندارد.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) بیان کرد: در حال حاضر دوره‎های بلند مدت دانشگاهی در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به 7 زبان ارایه می‎شود؛ زبان عربی، فارسی، انگلیسی، آذری، استامبولی، اردو و فرانسه در حال اجرا است که در آینده زبان ژاپنی و اسپانیایی و چینی نیز به این زبان‎ها اضافه می‏شود.

وی اظهارکرد: در کنار این آموزش‎ها فرهنگ غنی ایران و زبان فارسی نیز مورد توجه است؛ از 74 کشور مخاطبانی داریم که زبان فارسی را از طریق دانشگاه مجازی فرا می‎گیرند؛ در بین این کشورها، کشورهایی هستند که فاصله زبانی آنهابا زبان فارسی بسیار زیاد است ولی به خوبی از راه دور با امکانات و تجهیزاتی که وجود دارد با تخصص و فرهیختگی اساتید توانسته‎اند زبان فارسی رابه خوبی فرابگیرند و از آن استفاده کنند؛ زبان فارسی زبان انقلاب اسلامی و انتشار زبان انقلاب نیز جزو وظایف ماست.

حسینی گفت:22 رشته زبان در این دانشگاه ارایه می‎شود؛ فقه اسلامی، زبان و معارف اسلامی، اخلاق اسلامی، علوم قرآنی و مطالعات اسلامی رشته‎های اصلی این دانشگاه هستند و در کنار آنها دوره‎های کوتاه مدت نیز ارایه می‎شود.

 وی افزود: رویکرد جدید این دانشگاه، افزایش دوره‎های کوتاه مدت و کاربردی و افزایش آموزش زبان است؛ یعنی علاوه بر آموزش زبان به دیگران، آموزش زبان عربی و انگلیسی رابرای طلاب و مبلغان و اساتید و کارکنان نیز دنبال می‎کنیم.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) بیان کرد: بناداریم که از فضای مجازی به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و در مقابل تهدیدات بایستیم و آن را تدبیر کنیم و از فرصت‎ها بایستیم؛ در عرصه جهاد دینی باید از فرصت فضای مجازی استفاده کنیم تا فرهنگ اسلام و انقلاب و سبک زندگی دینی را در دنیا نشر دهیم.

وی اظهارکرد: در حال حاضر 7هزار نفر در دوره‎های مختلف مشغول به تحصیل هستند که بخش عظیمی از این گروه، زبان آموزان فارسی هستند که در این عرصه می‎توان آن را در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف کرد؛ کسانی که بایستی به قم می آمدند الان اینها می توانند زبان فارسی را در کشورشان دنبال کنند.

حسینی گفت: برنامه این دانشگاه تا سال 1404حداقل 100هزار نفر باید عضو گروه مخاطبان این دانشگاه باشند و با طرح هایی که داریم در عرصه جهانی با رشد مخاطب مواجه خواهیم بود.

وی افزود: در جامعه‎المصطفی(ص) دو بخش حضوری و غیر حضوری برای آموزش زبان فارسی و فرهنگ ایرانی و اسلامی داریم که در تولید محتوا و متون تالیف شده و ابزارهای کمک آموزشی که برای این هدف در نظر گرفته شده است صرف زبان هدفگیری نشده است بلکه انتقال زبان و فرهنگ مد نظربوده است.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) بیان کرد: دانشگاه مجازی المصطفی(ص) تنها مجموعه‎ای است که توانسته است زبان فارسی را با به شکل مجازی در دنیا معرفی کند که مورد تجلیل مکرر بنیاد سعدی قرار گرفته است و در آینده آیین رونمایی از کتبی است که در دانشگاه مجازی در عرصه زبان فارسی تالیف شده است.

captcha