امر به معروف قربانی جنجال‌های سیاسی نشود
کد خبر: 3528598
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
مهدوی:

امر به معروف قربانی جنجال‌های سیاسی نشود

گروه اجتماعی: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس با تأكید بر اینكه امر به معروف محدود به جناح خاصی نیست، گفت: نباید اجازه داد تا فریضه‌های امر به معروف و نهی از منكر قربانی منافع و جنجال‌های سیاسی شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سلیمان مهدی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس عصر دیروز، 16 شهریورماه در اجلاسیه رؤسای دبیران و اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منكر دستگاه‌های اجرایی نظامی و قضایی این استان با بیان اینكه اهمیت فریضتین امر به معروف و نهی از منكر توضیح واضحات و تأكید موكدات نیست، گفت: تشكیل نظام اسلامی به نوبه خود بزرگ‌ترین معروفی بود كه به یمن رهبری پیامبرگونه امام راحل و ایمان راسخ امت همیشه در صحنه و جانفشانی شهدا به عنوان هدیه الهی نصیب ما شد و بزرگ‌ترین منكر یعنی نظام طاغوت براندازی شد.
وی افزود: بدون شك تقویت تنها نظام شیعی منوط به تقویت محتوای دینی نظام و حفظ و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام و شهداست و برای این كار باید محتوای اسلام را در جامعه پیاده كنیم و گرنه تنها پوسته‌ای از اسلام می‌ماند.

امر به معروف شاه راه سلامت و بیمه انقلاب اسلامی است
مهدوی، امر به معروف و نهی از منكر را شاه راه سلامت و بیمه انقلاب اسلامی دانست و گفت: مقام معظم رهبری چند سال پیش از فریضتین امر به معروف و نهی از منكر به عنوان واجب‌های فراموش شده یاد كردند و بر احیای این دو تأكید كردند كه به عنوان منطق عقلی، مخاطب این پیام بیش از همه آحاد جامعه، نخبگان فكری و اجرایی جامعه كشور هستند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس اظهار كرد: اگر به تأثیرپذیری قابل توجه اقشار مختلف مردم را از نخبگان به‌عنوان یك اصل مسلم بپردازیم باید گفت اجماع نخبگان در ضرورت امر به معروف در سطوح مختلف دولتی و مردمی عامل مهم و پیش برنده‌ای در احیای و ترویج این واجب الهی خواهد بود.
وی بیان كرد: كارگزاران نظام و صاحبان تریبون‌ها، ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان جهادگر ارتش و سپاه و رؤسای دستگاه‌های اجرایی بخش مهمی از جامعه هستند لذا از اینان می‌خواهیم نقش بی بدیل خود را در وحدت، هم‌صدایی و یكپارچگی دیگر نخبگان شهرستانی خود برای پیاده‌سازی عملی امر به معروف مطابق با اصل 8 قانون اساسی ایفا كنند.

لزوم همراهی نخبگان فكری و اجرایی در اجرای امر به معروف
مهدوی با بیان اینكه اگر مردم شاهد وفاق و همدلی در میان نخبگان فكری و اجرایی باشند به واجب الهی امر به معروف توجه كرده و آن را نهادینه می‌كنند و این‌گونه بستر لازم برای اعمال قاطع قانون فراهم می‌شود، گفت: وظیفه دستگاه‌های اجرایی بسترسازی برای امر به معروف و نهی از منكر است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس در ادامه به برخی از آسیب‌های اجرای این فریضه‌های الهی اشاره كرد و گفت: یكی از آسیب‌های امر به معروف و نهی از منكر در سال‌های اخیر آلوده شدن این اصل مترقی به اغراض سیاسی است به طوری به عنوان دستاویزی برای انگ زنی و تخریب حریفان سیاسی تبدیل شده است.

امر به معروف محدود به جناح خاصی نیست

وی ادامه داد: این مسئله محدود به جناح خاصی نیست و گروه‌ها و جناح‌های خاصی سعی دارند با قرائت خودساخته از این واجب الهی و گرفتن ژست آن پایگاه خود را در میان آحاد مردم، ایجاد، تثبیت و تحكیم كنند.
مهدوی با تأكید بر اینكه نباید اجازه داد تا فریضه‌های امر به معروف و نهی از منكر قربانی منافع و جنجال‌های سیاسی شوند، گفت: در رقابت‌های انتخاباتی پیش روی این دو فریضه الهی مورد سوءاستفاده فرصت طلبان قرار نگیرد چرا كه شأن این فریضتین الهی بالاتر از این‌هاست.

امر به معروف دارای سطوح مختلفی است
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر با تصریح اینكه امربه معروف همانگونه كه دارای شرایط و مراتب مختلف است، گستره وسیعی را هم شامل می‌شود، گفت: ظلم و كوته بینی است كه امر به معروف را محدود به ناهنجارهای اخلاقی در كف خیابان‌ها نظیر بی حجابی دید هرچند این‌ها در امر به معروف مهم است اما مطابق شرع مقدس این فریضه در سطوح مختلف مردم، دولت و غیره لازم‌الاجراست.
وی با تأكید برا ینكه گستره این فریضه مشتمل تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و حتی نظامی است تا نظام اسلامی با مشاركت مسئولانه آحاد مردم از تمامی آسیب‌ها در گزند بماند، گفت: نادیده گرفتن امر به معروف موجب این می‌شود كه حرام خدا، حلال و حلال خدا، حرام جلوه دهد و این ظلم عظیمی به نعمات خداوندی است.
captcha