پیشنهادات یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نوشت‌افزارها
کد خبر: 3528935
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
علی آقامحمدی در گفت‌و‌گو با نبأ:

پیشنهادات یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نوشت‌افزارها

کانون خبرنگاران نبأ: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نقش نوشت افزار ایرانی اسلامی در هویت سازی کودکان را مهم دانست و گفت: بچه‌ها هر روز یا این شخصیت ها رشد می‌کنند و باید از طریق همین نوشت افزار عمیق‌تر و جدی‌تر کار کرد تا آنها به سمت هویت واقعی خود هدایت شوند.

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بازدید از نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، پیرامون این نمایشگاه گفت: به نظرم مجموعه فضایی که شکل گرفته برای یک کار بزرگ خوب است، البته در نقطه شروع است ولی آغاز خوبی بوده که می‌توان آن را توسعه داد.

http://8pic.ir/images/90dymrags0hlhr36rmvu.jpg

کسب نظرات مردم جهت رضایت آنها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با پیشنهاد اینکه این مجموعه نیازمند دانستن نظرات و رضایت مخاطبین است، گفت: باید از لحاظ نظرسنجی این مجموعه یک انسجام بیشتری داشته باشد و از طریق نظر سنجی میل مردم، خواسته و نظرات آن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: نظر بنده این است که یک مجموعه متخصص کار پرسشگری را از بازدیدکنندگان انجام دهد و در طول برگزاری نمایشگاه این پرسشنامه ها از افراد پر شود که این پرسشنامه ها تبدیل به یک راهنما برای مجموعه خواهد شد تا از این طریق رضایتمندی مخاطبین فراهم شود.

آقامحمدی افزود: تفاوت بین دیدگاه بچه ها با پدر و مادرهایشان مهم است، که این تفاوت باید دیده شود و در حقیقت نمایشگاه باید ارتقا پیدا کند.

جای خالی آیت الله بهجت در نمایشگاه
عضو تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه جای چه شخصیت‌هایی در نمایشگاه خالی است، اظهار کرد: با کل نمایشگاه اشراف کامل پیدا نکردم که چه کسانی حاضر و چه کسانی غایب هستند، ولی فکر میکنم بعضی شخصیت‌ها مانندشهید چمران در نمایشگاه غایب بود، همچنین آیت الله بهجت.

آقامحمدی بیان کرد: تنوع در نوشت افزار شرط است، پس نباید تیراژهای اولیه بالا باشد بلکه می‌توان چهره‌های اولیه را در تیراژ پایین زد و اگر استقبال شد آن را در تیراژ زیاد منتشر کرد. بعضی از ابتکاراتی که تولیدکنندگان داشتند مثل انتشار اسامی مشهور بین مردم؛ مثلا خیلی‌ها اسمشان علی است و دوست دارند دفتر علی داشته باشند که این موارد را می‌شود تقویت کرد و نوعی بچه‌ها را به سمت هویت خودشون هدایت کرد.

نقش نوشت افزار اسلامی در هویت‌سازی برای بچه‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه نقش نوشت افزار اسلامی در هویت سازی برای بچه‌ها را چگونه می‌بینید، گفت: بچه‌ها هر روز با نوشت‌افزارها درگیر هستند و اگر شخصیت‌های محبوب بچه‌ها در این وسیله‌ها باشند؛ هر روز با این شخصیت‌ها رشد می‌کنند؛ خیلی مهم است که این کار عمیق و جدی‌تر انجام شود.

آقامحمدی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان دبیرستانی در نمایشگاه فکری نشده بود، گفت: باید در این حوزه افراد جدیدی وارد شوند و یک مقدار ریسک بیشتر داشته باشند تا شخصیت‌های جدیدتری برای تمام گروه های سنی تولید شود.

http://8pic.ir/images/rkjimn58akb009f5pa9f.jpg

شهید فهمیده قهرمان بچه‌های ایرانی
این عضو تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه شما چه شخصیتی را به عنوان قهرمان بچه‌های ایرانی معرفی می‌کنید، گفت: من فکر می‌کنم مثلا برای بچه‌ها شخصیت شهید فهمیده که کلا در نمایشگاه هم جایش خالی بود، مناسب باشد، چون به درد یک نوجوان چنین شخصیت هم سنی می‌خورد و این شهید بزرگوار هم خیلی شناخته شده، هست.

وی ادامه داد: برای بزرگترها می‌توان شخصیت های دیگری مثل شهدای هویزه کار شود که برای قشر دبیرستان و دانشجو مناسب هست و این شخصیت ها به آنها نزدیکتر هستند.

جای خالی شخصیت‌های خانم در نوشت افزار
آقامحمدی افزود: در حوزه خانم‌ها شخصیتی از بانوان را مشاهده نکردم، در صورتی که برای این قشر شخصیت‌هایی چون دا، خانم دباغ یا چهره‌هایی از این قبیل می‌توان کار شود.

وی ادامه داد: اینها چهره‌های محبوب ایرانی هستند که در دوران دفاع مقدس سختی‌های زیادی کشیدند، نباید وقتی از چهره‌های ایرانی سخن می‌گویم این قشر را کنار بگذاریم، حتی پروین اعتصامی از جمله مواردی هست که باید به عنوان شخصیت‌ها برای بانوان اضافه شود.

امیرمحسن سلطان احمدی
captcha