تجسم عینی تفکر دینی توسط مردم شکل می گیرد
کد خبر: 3528977
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

تجسم عینی تفکر دینی توسط مردم شکل می گیرد

گروه سیاسی: وزیر کشور با بیان اینکه مردم یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت و برجستگی انقلاب اسلامی هستند، گفت: تجسم عینی تفکر دینی توسط مردم شکل می گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور شب گذشته در همایش روحانیون استان قزوین که در سازمان تبلیغات برگزار شد٬ گفت: ما باید قدر این شرایط را بدانیم، نعمت جمهوری اسلامی نعمت بزرگی است که ما در طول تاریخ از بعثت تاکنون منتظر اقامه عدل و احکام و ارزش ها دینی را داشته باشیم که در عصر ما امام خمینی (ره) توفیق پیدا کرد که امام شود و در دل و جان مردم رسوخ کند.
وی افزود: ما وارث چنین امامی هستی که هدیه الهی است و باید قدر آن را بدانیم، این پست ها و مقام ها گذرا است و بنا نیست انقلاب را نگه دارد بلکه جان و دل مردم است که باید انقلاب را نگه دارد و ما باید همیشه این مسئله را به یکدیگر تذکر دهیم.
وزیر کشور  ادامه داد: اولین دلیل این انقلاب اعتقادات دینی مردم شامل ارزش و ایمان است که بر پایه نگرش توحیدی باید مدنظر باشد و بدانیم که با یک ملت رو به رو هستیم که با اعتقادات توحیدی حرکت کردند و این برای ما یک شاخص است، افرادی که خلاف این اعتقاد حرکت کنند خلاف شرایط امام و رهبری است که باید اصلاح شود.
وی یادآور شد: علت بعدی برای ما ولایت فقیه است که یک اندیشه ناب و روشنگرانه، هدایتگر، راهبردی و استراتژیک است که هم جزء باورهای دینی ما است و در باور تاریخی  و فرهنگی ما قابل قبول است، به طوری که فقدان ولایت باعث فروپاشی نهضت‌های مختلف در تاریخ شده است بنابراین باید قدر این جایگاه را بدانیم.
رحمانی اظهار کرد: افرادی که ولایت فقیه را به عنوان اصلی مترقی در امور دینی قبول نداشته باشند ضربه می‌خورند ما نباید در این زمینه شک داشته باشیم چرا که آثار آن هم اکنون در کشور ما بعد از 38 سال مشاهده می‌شود، وحدت و انسجام کنونی جامعه نتیجه ولایت فقیه است؛  در ۳۸ سال گذشته تحرک گروهک ها، تحریک اقلیت ها در حوزه های مختلف در اوایل انقلاب، کودتا، جنگ، نفاق و با این اتحاد و تبعیت از ولایت فقیه خنثی شده است.
وی تأکید کرد: مردم عنصر موثر بعدی هستند که تجسم عینی تفکر دینی توسط مردم شکل می گیرد، قرار است ما مردم را به عنوان حامیان اصلی در کنار خود داشته باشیم، ارتباط ما با مردم اصلی‌ترین اصل است که باید نگاه کنیم ، ارتباطی که سازنده باشد که اگر به آن دقت نکنیم موفق نمی‌شویم.
وزیر کشور یادآور شد: ما به عنوان مسئولین و شما به عنوان متولی اعتقادات و مرجع مردم وظیفه سنگینی داریم باید بردباری بالایی داشته باشیم و مردم را حمایت کنیم، این ها مسئولیت زا است و در شرایط کنونی مسئولیت خطیر است.
وی تصریح کرد: حوزه امنیت اولین حوزه تهدید در کشور است٬ اگرچه در حال حاضر از امنیت پایدار و بالایی در کشور برخورداریم اما عده ای به دنبال ایجاد نا امنی در دنیا هستند، همه افرادی که دارند این ها را مدیریت می کنند دشمن اصلی خود و سرچشمه آزادی خواهی را انقلاب اسلامی ایران می دانند.
رحمانی عنوان کرد: ایران در مقابل این ها ایستادگی کرده است و قدرت دفاعی بالایی دارد و این ها 8  سال جنگ را در ایران آزمایش کردند، بنابراین همه این توطئه هایی که جان، مال و ناموس مسلمین را هدف گرفته است و به چپاول می برد به دنبال این هستند که این اتفاق ها در ایران بیافتد.
وی تأکید کرد: در برابر این ها باید شرایط امنیتی را به گونه ای ترسیم کنیم که ذره ای خلل در آن وارد نشود،  اگر امنیت آسیب ببیند دیگر بحث برنامه ریزی اجتماعی، اقتصادی، دین  و فرهنگی نخواهیم داشت، چرا که امنیت پایه اصلی است.
وزیر کشور تصریح کرد: باید تلاش کنیم که امنیت باقی بماند چرا که دشمنان ایران معترض هستند که ایران دارای امنیت پایدار است که باید آن را تقویت کنیم، یکی از مواردی که در تقویت امنیت اهمیت دارد میزان رضایتمندی مردم است چون مردم پایه امنیت مردم هستند.
وی افزود: پایه امنیت ما در مرزها مردم هستند که در کنار تقویت بنیادهای هجومی باید به این اصل توجه کنیم‌‌‌،  قدرت هجومی را باید افزایش دهیم در این میان روحانیت به عنوان رابطین مردم و دولت به عنوان تسهیل کننده آسایش و رضایتمندی را ایجاد کنند.
جامعه ما با داشتن ۲ درصد معتاد جامعه ای پاک است
وزیر کشور در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: در برخی از موارد قضاوت های نابجایی مبنی بر خراب بودن وضعیت جامعه مطرح می ‌شود  و می گویند که جوان ها از هدف دور شده اند، در حالی که اینطور نیست اگرچه ما با هدف نهایی فاصله داریم اما جوانان در شرایط کنونی که مورد هجوم تکنولوژی قرار دارند بررسی کنید می بینید که اینگونه نیست.
وی تأکید کرد: بخشی از حل مشکلات به بخش نامه و دستور بر می گردد، بخشی مردم هستند که بایدبرای حفظ فرهنگ وارد شوند که در این میان خانواده و مدارس از اهمیت بالاتری برخوردار هستند، در حوزه مواد مخدر در کشور 1 میلیون و 600 نفر معتاد آسیب پذیر داریم که برخی ها چندین بار ترک کرده اند.
رحمانی فضلی یادآور شد: در حال حاضر ۹۸ درصد مردم کشور از نظر آلودگی به اعتیاد ما پاک هستند و تنها ۲ تا ۲ و نیم درصد معتاد در کشور وجود دارد، برای مقابله با این آسیب اجتماعی باید از جامعه استفاده کنیم و هر قشر وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام دهد.
این مسئول بیان کرد: در همین راستا در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ معتاد جمع آوری شده است که این تعداد بعد از ۶ ماه پاک به جامعه برمی‌گردند، اما با توجه به وضع موجود انگیزه‌ها، شرایط فرهنگی، نا امیدی،افسردگی، لذت‌ها صرفا ۱۰  درصد پاک میمانند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد یکی دیگر از موارد است  که فی النفسه  از فرهنگ و مسائل اجتماعی با اولویت تر نیست اما بقیه مسائل از این موضوع آسیب پذیر می شوند پس باید این روزنه را گرفت که نسخه آن اقتصاد مقاومتی است.
وی تأکید کرد: اگر می خواهیم امنیت پایدار داشته باشیم، باید پایه اقتصادی قوی داشته باشیم، اگر می خواهیم انسجام داشته باشیم باید فعالیت اقتصادی داشته باشیم، از نظر مردم نیز مهم ترین مشکل اقتصاد است اگر ما بخواهیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم باید سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم در حالی که هم اکنون بیش از 400 هزار تا نمی توانیم شغل ایجاد کنیم.

captcha