چشم‌نوازی تابلوی «رمی جمره» در موزه آستان قدس
کد خبر: 3529119
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

چشم‌نوازی تابلوی «رمی جمره» در موزه آستان قدس

گروه هنر: تابلوی کم‌نظیر «رمی جمره (امتحان سخت)» در تالار اختصاصی آثار اهدایی استاد فرشچیان در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌ قدس رضوی، تابلوی کم‌نظیر «رمی جمره (امتحان سخت)» در تالار اختصاصی آثار اهدایی استاد فرشچیان در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است.
محمدرضا ساقی، مسئول موزه قرآن و نفایس معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: استاد محمود فرشچیان، هنرمند به‌نام نگارگری و نقاشی کشور، تابلوی رمی جمره را در ابعاد 58×83 سانتی‌متر با تکنیک اکریلیک و به سبک نگارگری در سال 1385 خلق کرده است.
ساقی با تأکید بر اینکه از تابلوی رمی جمره با عنوان «امتحان سخت» نیز یاد می‌شود، گفت: این اثر ارزشمند در سال 1389، توسط این استاد برجسته به موزه بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) اهدا شده است.
وی ادامه داد: در این اثر بی‌بدیل هنری با استفاده از عناصر انسانی و گیاهی و رنگ‌های متنوع، آزمون سخت حضرت ابراهیم(ع) در راندن شیطان به تصویر کشیده شده است.
ساقی اضافه کرد: در تابلوی امتحان سخت، حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) نشان داده شده که برای اجرای فرمان خدا می‌روند و شیطان آن‌ها را در این مسیر وسوسه می‌کند، اما حضرت ابراهیم(ع) به شیطان سنگ پرتاب کرده و او را از خود می‌راند.
وی متذکر شد: آثار اهدایی استاد فرشچیان ابتدا در محل تالار نفایس موزه قرآن و در سال 1378 با تأسیس گنجینه هنرهای تجسمی در ویترین‌های این گنجینه به نمایش درآمد، اما با افزایش تعداد آثار اهدایی استاد در مهرماه سال 1389، تالار اختصاصی آثار اهدایی این استاد برجسته در طبقه همکف موزه قرآن و نفایس افتتاح شد.
یادآور می‌شود، موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 12:30، پنج‌شنبه‌‌ها از ساعت 8 تا 11:30 و جمعه‌‌ها و ایام تعطیل از ساعت 8 تا 12، پذیرای عموم علاقه‌مندان به بازدید از تالار اختصاصی آثار اهدایی استاد فرشچیان است.
captcha