انتشار ترجمه ارمنی پیام حج مقام معظم رهبری
کد خبر: 3529136
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

انتشار ترجمه ارمنی پیام حج مقام معظم رهبری

گروه بین‌الملل: رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان در راستای آگاه‌سازی جوامع غیر مسلمان به‌ویژه ارامنه جهان پیرامون کارشکنی و جنایات حکام آل‌سعود و همچنین جلوگیری آنان از حضور زایران ایرانی در مراسم حج بیت‌الله الحرام، به ترجمه ارمنی پیام حج اقدام کرده است.

انتشار ترجمه ارمنی پیام حج مقام معظم رهبری
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ارمنستان، این پیام پس از ترجمه به صورت انتشار مکتوب و دیجیتال در اختیار گروه‌های مختلف از جمله اندیشمندان، فرهیختگان، اساتید ایران‌شناس و عرب‌شناس و دانشجویان قرار گرفت. همچنین این ترجمه علاوه بر بارگذاری در بخش‌های فارسی و ارمنی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی رایزنی فرهنگی و مسجد جامع کبود ایروان، نسخه دیجیتالی آن به نشانی پست الکترونیک 800 نفر از اندیشمندان، پژوهشگران، ایران‌شناس، عرب‌شناسان، معلمان، اساتید و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی و 500 پست الکترونیک مربوط به ایرانیان مقیم و ارامنه ایرانی ارسال شد؛ این پیام بر روی کانال فرهنگی ـ قرآنی مسجد جامع کبود ایروان قابل مشاهده است.
همچنین ترجمه پیام حج به زبان ارمنی در نشست اعضای انجمن و دوستداران ادب، فرهنگ و تمدن ایران زمین، که در تاریخ 18 شهریور در سالن اجتماعات مسجد جامع کبود ایروان برگزار شد، توزیع گردید.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شجعان، امام جمعه و جماعت مسجد جامع کبود ایروان نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که با حضور مسلمانان عراق، سوریه و کشورهای آفریقایی برگزار شد، به تبیین پیام حج پرداخت.

وی در خطبه اول نماز جمعه با ذکر احادیث و روایاتی از ائمه معصومین(علیهم السلام) در باب اخلاق اجتماعی مسلمانان به ایراد سخنرانی پرداخت و در خطبه دوم فرازهایی از پیام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان در آستانه مراسم حج ابراهیمی را برای حاضران بازخوانی و تشریح کرد.

 ترجمه پیام حج به زبان ارمنی

captcha