همایش آیت بصیرت در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3530207
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
به مناسبت سالگرد آیت‌الله خزعلی؛

همایش آیت بصیرت در مشهد برگزار می‌شود

گروه اندیشه: معاون فرهنگی و تبلیغی شورای حوزه علمیه خراسان از برگزاری همایش آیت بصیرت به مناسبت اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت‌الله خزعلی یکی از مبلغان اسلام در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد فردوسی‌پور، معاون فرهنگی و تبلیغی شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز، 24 شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری همایش آیت بصیرت به مناسبت اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت‌الله خزعلی یکی از مبلغان ناب اسلام در مشهد خبر داد.
وی ادامه داد: این همایش به منظور بازخوانی سیره آیت‌الله خزعلی برنامه‌ریزی شده که در این بازخوانی، خصوصیات فردی، سیره زندگی، مجاهدت‌ها و عملکردهای خوبی که ایشان داشتند و می‌تواند به عنوان راهکار در انقلابیون تأثیرگذار باشد، مطرح می‌شود.
حجت‌الاسلام فردوسی‌پور با بیان اینکه فعالیت‌های انقلابی آیت‌الله خزعلی از سال 37 آغاز شده است، ابراز کرد: در واقع عمر انقلابی ایشان از خود انقلاب بیشتر بوده است و آیت‌الله خزعلی در طول عمر انقلابی خود زندان‌ها و تبعیدهای زیادی را داشتند که این امر ضرورت بازخوانی سیره ایشان را می‌طلبد.
معاون فرهنگی و تبلیغی شورای حوزه علمیه خراسان یادآور شد: آیت‌الله خزعلی از جمله افرادی بودند که در کنار امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب حرکت کردند و یکی از ویژگی‌های این عالم فقید این بود که برای دفاع از اسلام و انقلاب حتی از نزدیک‌ترین افراد خود نیز گذشت کرد و بعد از انقلاب نیز همچنان در مسیر امام و رهبر معظم انقلاب قرار داشت.  
وی تاکید کرد: امام خمینی‌(ره‌) و رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید داشتند که باید مسئولان نظام، زندگی و روحیه طلبگی خود را حفظ کنند و آیت‌الله خزعلی از جمله افرادی بودند که کمالات معنوی را داشته و حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه بودند.
حجت‌الاسلام فردوسی‌پور با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی از لحظه لحظه زندگی خود استفاده می‌کردند، تصریح کرد: سیره این عالم ربانی می‌تواند درس بزرگی برای طلاب و حتی عموم مردم باشد.
معاون فرهنگی و تبلیغی شورای حوزه علمیه خراسان یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که آیت‌الله خزعلی در کنار طلبگی‌شان هیچ‌گاه از آن غفلت نکردند، بحث تبلیغ دین بود زیرا تبلیغ دین به عنوان رسالت اصلی حوزه به شمار می‌رود که ایشان به خوبی آن را انجام دادند.
وی با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی نسبت به کارهای عملکردی و اجرایی، مقید به مباحث تبلیغی و درسی بودند، تصریح کرد: یکی از نکات برجسته زندگی آیت‌الله خزعلی تأسیس بنیاد بین‌المللی غدیر و مقام امامت بود که ایشان در این راستا تلاش‌های زیادی کردند به گونه‌ای که امروز شاهد هستیم در تمام شهرستان‌های استان، بنیاد غدیر شکل گرفته و در آن به بازخوانی مقام امامت می‌پردازند.
حجت‌الاسلام فردوسی‌پور با اشاره به همایش آیت بصیرت، عنوان کرد: این همایش فردا پنج‌شنبه 25 شهریورماه از ساعت 16:30 الی 19 با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در تالار «شهر» مشهد برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و تبلیغی شورای حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در این همایش ضمن تجلیل از همسر آیت‌الله خزعلی از کتاب خاطرات ایشان با عنوان دوستدار خمینی رونمایی خواهد شد.
حجت‌الاسلام فردوسی‌پور با بیان اینکه مستند زندگی آیت‌الله خزعلی سیره ایشان که از تولد در بروجرد تا رحلت در مشهد را به تصویر می‌کشد، از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد، ابراز کرد: این مستند که به بررسی ابعاد سیاسی، انقلابی و روحیات طلبگی ایشان پرداخته است کار مشترکی از بنیاد بین‌المللی غدیر و فرهنگسرای قرآن و عترت است.
معاون فرهنگی و تبلیغی شورای حوزه علمیه خراسان یادآور شد: همچنین پس از همایش «آیت بصیرت»، مراسم یادبودی بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و آیت‌الله امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود که در آن حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی می‌پردازد.
captcha