رسول تمجید؛ نفر اول دور دوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی + صوت و عکس
کد خبر: 3530552
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

رسول تمجید؛ نفر اول دور دوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی + صوت و عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: با برگزاری بخش پایانی دور دوم نخستین دوره جشنواره تلاو‌ت‌های مجلسی، رسول تمجید، قاری قرآن از استان اردبیل به مقام نخست این مرحله دست پیدا کرد و بیشترین آرای مردمی را بدست آورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران، بخش پایانی(فینال) مرحله دوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی(یادبود زنده‌یاد امیرطاهر منصوری، قاری ممتاز که منتخب مرحله مقدماتی در جلسه استاد محسن امیری بود) عصر روز جمعه، 26 شهریورماه از ساعت 18 در حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای هادی صلح‌جو و با حضور قاریان و اساتید قرآنی کشور برگزار شد، ابتدا پس از تلاوت یکی از شکوفه‌های قرآنی حاضر در جلسه، ۱۰ نفر از قاریانی که به بخش پایانی این مرحله از جشنواره‌ تلاوت‌های مجلسی راه پیدا کرده بودند، در حضور داوران و عموم مردم علاقه‌مند به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید در مدت زمان معلوم (۹ تا 10 دقیقه) پرداختند.

تلاوت مجلسی

طی اجرای این قسمت از برنامه به ترتیب حمید شیخ‌زاده(آیات انتهایی سوره حشر)، رسول تمجید (سوره فتح)، حمید رحیمی(سوره انسان)، امین عبدی(سوره محمد(ص) و سوره حمد)، سعید پرویزی(سوره فصلت)، وحید خزایی(سوره کهف و سوره اعلی) و حبیب صداقت(سوره تحریم و سوره القارعه) را تلاوت کردند که تا اذان مغرب و هنگام ادای فریضه نماز به طول انجامید.

در ادامه برگزاری این مراسم، پس از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای، قاری ممتاز و یکی از داوران این جشنواره و نیز اجرای گروه تواشیح «سبیل الرشاد» به سرپرستی علی محرابی که با استقبال فراوان مردم روبرو شد، محمد نوران(سوره اسراء)، محمدرضا اکبرزاده(سوره انبیاء) و طه کبیری(سوره الرحمن) را تلاوت کردند.

همچنین، در این جشنواره قرآنی، طه کبیری به جای مرحوم امیرطاهر منصوری، قاری قرآن کشور که چندی پیش در اثر سانحه تصادف، جان خود را از دست داد، شرکت و تلاوت کرد.

در ادامه، پس از پایان تلاوت‌ هر کدام از قاریان حاضر در مرحله پایانی جشنواره، برنامه رأی‌گیری از عموم مردم حاضر در جلسه و نیز شمارش آراء همراه با اعلام نظر داوران جشنواره برگزار شد و در ادامه نیز تا زمان اعلام نتایج، برنامه مداحی توسط هاشمی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و نیز سخنرانی کوتاه استاد محسن امیری، از داوران حاضر در جلسه در رابطه با مرحوم امیر منصوری و ویژگی‌های اخلاقی و قرآنی وی اجرا شد.

با پایان یافتن این بخش، مراسم قرعه‌کشی حضار در جلسه (توسط حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای) برگزار شد که در پایان به ۲۰ نفر از حضار(15 نفر از آقایان و پنج نفر از بانوان)، هدایایی به رسم یادبود اعطا شد.

امیرطاهر منصوری

همچنین، از سوی مسئولان برگزارکننده دور دوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی مقرر شد تا در این دوره هر یک از نفرات برتر از نظر عموم مردم، هیئت داوران و نیز تجمیع این دو مورد به عنوان نفر برتر در هر بخش اعلام شده و تندیس جشنواره به همراه مبلغ یک میلیون تومان جایزه به هر یک از این نفرات اعطا شود.

در پایان برگزاری دور دوم نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی با شمارش آراء مردمی و نیز اعلام نظر هیئت داوران و نیز تجمیع آراء عموم مردم و داوران، رسول تمجید، قاری قرآن کریم از استان اردبیل در هر سه بخش به عنوان نفر برتر انتخاب و تندیس جشنواره به همراه مبلغ سه میلیون تومان جایزه به وی اعطا شد.

رسول تمجید؛ نفر اول دور دوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی

همچنین، در پایان این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی، رسول تمجید، سعید پرویزی و محمدتقی نوران به عنوان نفرات برگزیده به مرحله بعدی این جشنواره راه پیدا کردند.

حسین فردی، جهانبخش فرجی، قاسم رضیعی، حجت‌الاسلام موسوی درچه‎‌ای، منصور آقامحمدی، حسین شریفیان، امین پویا، ابراهیم آهور، مهدی تاج‌زاده و محسن امیری نیز داوری و نظارت بخش پایانی این جشنواره را برعهده داشتند.

همچنین، محمدرضا برقعی، مدیریت اجرایی جشنواره، حسین شریفیان، نظارت فنی جشنواره و داوود جعفری نیز دبیری این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی را برعهده داشتند و حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران به مدیریت حمید نقاشیان نیز حمایت مردمی جشنواره را انجام داد.

یادآور می‌شود، بخش پایانی مرحله دوم نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی عصر روز جمعه، 26 شهریورماه از ساعت 18 در حسینیه صاحب‌الزمانی تهران واقع در خیابان مولوی، نرسیده به خیابان ولیعصر(عج) برگزار شد.

دریافت تلاوت امین عبدی

کد

دریافت تلاوت حبیب صداقت
کد

دریافت تلاوت حمید رحیمی
کد
دریافت تلاوت رسول تمجید
کد

دریافت تلاوت رضا اکبرزاده
کد

دریافت تلاوت سعید پرویزی
کد

دریافت تلاوت حمید شیخ زاده
کد

دریافت تلاوت طه کبیری
کد

دریافت تلاوت محمد نوران
کد

دریافت تلاوت وحید خزایی
کد

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۳۰ - ۰۰:۵۰
0
1
دستخوش ایکنا عالی
زینب نجفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۱۹:۴۰
0
1
واقعا عالی بود،آرزوی موفقیت و پیروزی برای اقای رسول تمجیدی را خواهانیم صوت بسیار رسایی دارند خدا قوت
محمدآقازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۲۳:۱۷
0
1
دوستان اردبیل مهد صداست اونم از نوع خاص آقای تمجید هم یکی از ایناست امیدوارم دربالاترین درجات قرآنی باشند
captcha