غدير اساس دين اسلام و ثمره نبوت پيامبر(ص) است
کد خبر: 3530570
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

غدير اساس دين اسلام و ثمره نبوت پيامبر(ص) است

گروه اندیشه: امام جمعه اسکو اظهار کرد: غدير اساس دين اسلام و ثمره نبوت پيامبر(ص) است، نام غدير تعيين‌كننده صراط مستقيم تا آخرين روز دنياست‌ و زنده‌ترين نتيجه‌ خطابه غدير، ولايت اميرالمومنين(ع) است.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه اسکو، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی،گفت: چون اگر همه روزهای تاریخ اسلام را بررسی كنیم با همه ارزش‌‏هایی كه داشته‏‌اند دارای این چهار صفت که همان روز کمال دین، روز اتمام نعمت الهی بر مردم و روز یأس همه کافران نیستند، پس تنها روزی كه این صفات را دارد همان روز غدیر خم است كه امام علی(ع) به عنوان جانشینی پیامبر(ص) نصب می‏‌شود و این اهمیت امامت و رهبری پس از رسول خدا(ص) را می‏‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: غدير اساس دين اسلام و ثمره نبوت پيامبر(ص) است، نام غدير تعيين كننده صراط مستقيم تا آخرين روز دنياست‌ و خطابه غدير زنده‌ترين سند آن نتيجه‌اش، ولايت اميرالمومنين(ع) است.

حجت‎الاسلام مرادپور با استناد به فرموده پیامبر اکرم(ص) افزود: پيامبر اكرم(ص) فرمودند: "روز غديرخم برتر اعياد امت من است و آن روزی است كه خدای متعال به من امر فرمودند تا برادرم علي‌بن‌ابيطالب(ع) را به عنوان علم (هدايت) برای امتم معرفی كنم تا پس از من به وسيله او هدايت شوند".

امام جمعه اسکو با اشاره به کلامی از امام هادی(ع) یادآور شد: امام هادی(ع) می‌فرمايند: "روز غدير روز عيد است و افضل اعياد نزد اهل‌بيت و محبان ايشان به شمار می‌آيد".
وی غدیر را ترسیم کننده خط سیر اساسی یک مسلمان دانست و افزود: از آنجا که غدیر ترسیم کننده خط سیر اساسی یک مسلمان، بلکه یک انسان است، که اصل آن جهت اعتقادی و فکری است و جهات تشریعی و اخلاقی و عاطفی از آن منشغب می شود، بنابراین بیان ابعاد و دلالت‌های ماجرای غدیر می‌تواند جوانب مختلف زندگی ما را یکجا و به صورت پایه‌ای حل کند.
حجت‌الاسلام مرادپور تاکید کرد: هر زمان گفت‌وگو از غدیر به میان می‌آید سخن درباره هدف از خلقت بشر و برنامه‌ای است که او را به سوی آن هدف سوق می‌دهد.

captcha