«الغدیر»؛ حجت کامل بر خلافت بلافصل امیرالمومنین(ع)
کد خبر: 3530588
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
آیت‌الله‌العظمی صافی:

«الغدیر»؛ حجت کامل بر خلافت بلافصل امیرالمومنین(ع)

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی صافی با تاکید بر این‌که الغدیر دانشنامه فضائل علی(ع) و علامه امینی پهلوان دفاع از حق است، گفت: دائرة المعارف الغدیر، کتاب جاوید و ماندگاری است و برای هرکسی که اهل انصاف باشد، حجت کامل بر ولایت و خلافت بلافصل امیرالمومنین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، در پیامی به همایش علامه امینی در اصفهان، تاکید کرد: برگزاری مراسم نکوداشت و بزرگداشت یکی از شخصیت‌های علم و فضیلت و خادمان مخلص مکتب اهل‌بیت(ع) و احیاگر اسناد محکم و متواتر ولایت امیر المومنین(ع) باعث خرسندی است.
این مرجع تقلید در بخشی از این پیام آورده است: حدیث غدیر  از حیث سند و کثرت راوی از صحابه، تابعین و تابعین تابعین و از جهت روایت در کتب  صحاح و مسانید معتبر، دارای جایگاهی است که یا نظیر آن یافت نمی شود  و یا اگر یافت شود، قلیل النظیر است. کتاب‌هایی که مختص به آن نوشته شده به عنوان کتاب «الولایه»که مولف آن از نامدارترین علما اسلام و حفاظ  حدیث بود و علاوه بر  علم حدیث و تاریخ که به تفصیل، واقعه  غدیر در آن ذکر شده است، در سائر  علوم  همچون علم تفسیر، علم لغت ، علم رجال ، علم کلام  و علوم مناسب دیگر این  واقعه  بزرگ منعکس است، در ادبیات در شعر و تاریخ شعرا از عصر رسالت، اشعار مربوط به غدیر جلوه‌ای خاص دارد.
ایشان در بخش دیگری از این پیام افزود: یکی از رجال و قهرمانان تالیف و تصنیف پیرامون حدیث  و هم قطار  بزرگانی مانند  سید مرتضی، سید  رضی، علامه حلی، علامه مجلسی و صاحب  موسوعه بزرگ عبقات، علامه امینی است. علامه امینی، دلباخته و شیفته آستان قدس علوی، مرد ولایت، پهلوان حمایت از حق، مجاهد فی سبیل‌الله و در یک کلام و یک معرفی جامع و تمام «مولف موسوعه الغدیر» کتاب عصر ما و سند فخر دوره و زمان‌ها است.
آیت‌الله صافی افزوده است: دائرة المعارف الغدیر، کتاب جاوید و ماندگاری است و برای هر کسی که اهل انصاف باشد، حجت کامل بالغه برخلافت بلافصل امیر المومنین (ع) است؛ الغدیر دانشنامه مجموعه  فضائل  علی(ع) است و در  عصر حاضر  وظیفه  واجب بزرگ شیعه، علما، نویسندگان و همه، شناساندن مکتب اهل‌بیت(ع)  و معارف و علوم  آل محمد (ص) است، دعوت  به این مکتب دعوت به اسلام ناب دعوت به انسانیت و دعوت به مکارم اخلاق است.
captcha