افتتاح صندوق توسعه فرهنگ قرآنی با اختصاص 50 میلیارد تومان از بودجه
کد خبر: 3531399
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
حجت‌الاسلام محمدی خبر داد:

افتتاح صندوق توسعه فرهنگ قرآنی با اختصاص 50 میلیارد تومان از بودجه

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اعلام اختصاص 50 میلیارد تومان از بودجه سال 95 اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی از افتتاح صندوق توسعه فرهنگ قرآنی نیز خبر داد.

حجت الاسلام حمید محمدی
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن تبریک عید ولایت و امامت و عید غدیر خم، خبری خوش برای فعالان در امور قرآنی کشور داد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مجوز برداشت 50 میلیارد تومان از بودجه قرآنی 200 میلیارد تومانی سال 95 برای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی را به خزانه داده است که برای دریافت این رقم، دیگر با مشکلی مواجه نیستیم.
وی تصریح کرد که با اختصاص این مبلغ، می‌توان خبر تشکیل «صندوق توسعه فرهنگ قرآنی» را نیز اعلام کرد، گفت: با اعلام شماره حساب صندوق توسعه فرهنگ قرآنی و توافق با خزانه طی روزهای آینده، این مبلغ به صندوق واریز می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدی طریقه اختصاص این بودجه به دستگاه‌های خواهان را بیان کرد و افزود: کمیسیون‌های زیر مجموعه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 94، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی کردند آن هم ذیل آن کلان‌برنامه‌هایی که شورای توسعه فرهنگ قرآنی به کمیسیون‌ها ابلاغ کرده بود؛ اما متاسفانه سال 94 هیچ بودجه‌ای دریافت نشد و کل برنامه‌ها اجرایی نشد.
وی اظهار کرد: همان برنامه‌های سال 94 برای اجرا در سال 95 محفوظ است؛ چرا که بخشی از برنامه‌ها در بلند مدت می‌توانست، اجرایی شود و زمان خاصی را نمی‌طلبید. فقط نیاز است تا کمیسیون‌‎ها، برنامه‌های سال 94 را بازنگری داشته باشند و در کمیسیون‌ها مجدد دفاع و نهایی و تغییرات جدید اعمال شود، سپس ریزبرنامه‌ها به کمیته تخصیص دبیرخانه شورای توسعه فرهنگی قرآنی ارسال شده و نهایی شود.
محمدی در ادامه افزود: البته دو کمیسیون آموزش عمومی قرآن و تبلیغ و ترویج، این روال را خواهند داشت، اما کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی، روالی غیر از این دارد؛ این کمیسیون ذیل برنامه‌هایی کلان، دقیقا برنامه‌محور عمل می‌کند و دستگاهی نیست و براساس برنامه ارائه شده در کمیسیون که در همان جا از برنامه باید دفاع شود، تخصیص صورت می‌گیرد؛ لذا در اینجا از تمامی ارگان‌های پژوهشی و دستگاه‌هایی که بخش پژوهشی دارند، می‌خواهیم، طبق روال، برنامه‌های خود را روی فرم‌های مخصوص که در کمیسیون پژوهش‌های قرآنی زیر نظر وزارت علوم موجود است، اقدام کنند و از آن طریق دریافت‌کننده بودجه باشند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یییی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۴:۱۶
1
1
چندمین باره که این صندوق افتتاح میشه!!!
پاسخ ها
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۲۰:۲۴
صحبت از افتتاحش بوده ولی بودجه ای دریافت نشد که عملا بتوانند صندوق را راه بیندازند
captcha