حوزه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی افتتاح شد
کد خبر: 3531622
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
با سخنرانی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی؛

حوزه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی افتتاح شد

گروه حوزه‌های علمیه: حوزه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی امشب 29 شهریورماه با سخنرانی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در مراسم افتتاحیه رسمی این مدرسه گفت: مطالب درباره امام علی(ع) هرقدر هم که از طرف ما گفته شود تمام شدنی نیست، البته ما که مقداری نیستیم و از سوی همه بزرگانی که گفته شده باز هم حق مطلب ادا نشده است.
وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند که خداوند کسی را برای ما بالاتر از علی ندانست و من در شب معراج با لغت علی با خدا سخن گفتم و علی در عرش در بالاترین مراتب قرار دارد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: در هر رشته‌ای اعم از شعر و روایت و حدیث و مطالب علمی و اخلاقی و ... از علی(ع) مطلب بگوییم تمام نمی‌شود و نمی‌توانیم آن را احصاء کنیم.
آیت الله صافی گفت: فضایل امام علی(ع) بی منتها و تمام ناشدنی است و علی(ع) در علم و شجاعت و اخلاق و زهد سرآمد همه بشر بعد از پیامبر(ص) است.
وی با بیان اینکه طلاب باید با کلمات و علم و عمل امام علی(ع) آشنا شوند ضمن ابراز خرسندی از احداث حوزه علمیه ملاصادق اظهار کرد: بزرگانی مانند ملاصادق حق بر گردن ما دارند و امیدواریم طلاب با تاسی به این افراد که عمر خود را در راه ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) صرف کردند در همه رشته‌های علمی و عملی موفق باشند و اسباب خرسندی امام زمان را فراهم کنند.
سه هزار متر مساحت مدرسه
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی‌پیشه از مجریان احداث این حوزه در سخنانی گفت: این مدرسه طبق اسنادی که وجود دارد در سال 1273 قمری یعنی 160 سال قبل توسط حاج ملاصادق مجتهد قمی دایر شده است.
وی افزود: در سال 1347 قمری این مدرسه 50 طلبه با 30 حجره داشته و جزء مدارسی بوده که ساواک بر روی آن حساسیت داشته و طلاب این مدرسه جزء مبارزین دوره انقلاب بوده‌اند.
عابدی‌پیشه بیان کرد: این مدرسه توسط نواده حاج ملاصادق به آیت الله العظمی گلپایگانی سپرده می‌شود و ایشان نیز به اداره اوقاف واگذار کرد و پس از آن توسعه قابل توجهی پیدا کرد و امروز زمین مدرسه سه هزار و 500 متر و زیربنا 12 هزار متر در 5 طبقه است و تعداد مدارس 28 و حجرات، 56 عدد است.
وی با بیان اینکه امروز 140 طلبه مشغول تحصیل هستند افزود: بخشی از تعمیرات نهایی این مدرسه باقی مانده است که امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.
captcha