ورزشکاران در میادین ورزشی از شهدا الگو بگیرند
کد خبر: 3531705
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰

ورزشکاران در میادین ورزشی از شهدا الگو بگیرند

گروه هنر: رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر با بیان اینکه ورزشکاران در میادین ورزشی از شهدا الگو بگیرند، گفت: شهدا الگوهای ارزشمندی برای ورزشکاران و کل جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، احمدرضا روشندل، ، رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر شامگاه 30 شهریورماه در مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای مدفون در جوار زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس کاشمر که به همراه جمعی از ورزشکاران برگزار شد، افزود: باید در ورزش به دنبال احیا ارزش‌های اسلامی باشیم.
وی با اعلام اینکه ورزشکاران برای موفقیت بیشتر درصحنه‌های مختلف از شهدا الگو بگیرند، بیان کرد: قهرمانان زیادی در جهان وجود دارند و نامی از آن‌ها بر سر زبان‌ها نیست ولی در کنار آن‌ها بسیاری از ورزشکاران کشور با وجود اینکه عمر زیادی از آنها گذشته است اما به دلیل داشتن الگو مناسب هنوز نامشان ماندگار است.
روشندل با اعلام اینکه الگوگیری ورزشکاران از ائمه اطهار(ع) بسیار ارزشمند است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عامل بازدارنده‌ای دانست که دشمنان را همواره در رسیدن به مقاصد خود ناکام گذاشته است، افزود: تمامی آحاد جامعه باید به دلیل اصل ورزش و حضور جوانان در میادین مختلف به اداره‌های ورزش و جوانان به عنوان مجموعه اثرگذار فرهنگی نگاه کنند.
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان یادآور شد: حضور ورزشکاران نوجوان و جوان در گلزار شهدا در حقیقت فرصت مغتنمی برای زدودن غبار روح و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و بیان جان‌فشانی شهدا است.
روشندل با بیان اینکه ورزشکاران ما با الگو گیری از شهدا همواره شهامت، دلاوری و از خود گذشتگی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده و سرافرازی کشور خود در میادین مختلف جهانی و بین‌المللی را رقم می‌زنند، اظهار کرد: شهدا همیشه زنده‌اند و ناظر بر رفتار ما هستند و ما هر آنچه داریم از برکات خون شهدا است و باید سعی کنیم رهروان و ادامه‌دهندگان خوبی برای راه شهدا که همان راه ائمه اطهار(ع) است، باشیم.
این مسئول با اشاره به اینکه قهرمانان واقعی شهدای عزیز هستند، گفت: یک ورزشکار برای اینکه ماندگار شود باید روحیه معنوی را در خود تقویت کند و همواره اسوه اخلاق برای همگان باشد.
وی با بیان این‌که حضور اقشار مختلف در گلزار شهیدان و تجدید پیمان با آرمان‌های آنان درواقع نشانه باور عمیق آنان به آرمان‌های انقلاب و پیروی از راه شهیدان است، بیان کرد: حضور در گلزار شهیدان در مناسبت‌های مختلف و برگزاری یادواره‌های شهدا، زمان مناسبی برای بیان رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در دفاع از نظام، انقلاب، مرز و بوم ایران اسلامی است.
رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر با تأکید بر این‌که در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جوان به‌عنوان یک وظیفه و تکلیف دینی نباید غفلت کنیم ، اظهار کرد: همواره در این راستا تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی‌های مستمر از ورزشکار ساماندهی شده در 48 هیئت ورزشی شهرستان در قالب برنامه‌های مختلف نظیر یادواره شهدا، گل‌باران مزار شهدا، جلسات خاطره گویی آنان را بافرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم.
وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن 31 شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: با اطلاع‌رسانی انجام شده تمامی مسئولان هیئت‌های ورزشی شهرستان به همراه تعدادی از ورزشکاران با لباس ورزشی در رژه 31 شهریور حضور خواهند داشت.
captcha