«میمک»؛ سند آغاز جنگ در ایلام
کد خبر: 3531979
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
طهماسبی:

«میمک»؛ سند آغاز جنگ در ایلام

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام گفت: تا قبل از شروع رسمی جنگ دشمن بعثی 491 مورد تهاجم مرزی، 100 مورد تهاجم هوایی و 75 مورد تهاجم دریایی علیه کشورمان انجام داد که برای نمونه می‌توان به تصرف میمک 10 روز قبل از جنگ تحمیلی اشاره کرد که همه این موارد نشان از متهاجم بودن صدام دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، عبدالصاحب طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، امروز، 31 شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه دفاع مقدس دفاع از حریم اسلام بود، اظهار کرد: دفاع مقدس یعنی همه آبروی ملت شهید پرور ما چرا که دشمن متجاوز بعث در آن دوران 2 هزار و 888 روز نبرد را بر ما تحمیل کرد که با کمک شرق و غرب قصد براندازی انقلاب نو پای ما را داشت ولی ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان باعث شد دشمنان هیچگاه نتوانند به نقشه‌های پلیدشان برسند.
وی با اشاره به اینکه ما در دفاع مقدس 1 هزار روز در نبرد فعال بودیم، افزود: در 2 هزار و 888 روز نبرد ما 1 هزار روز نبرد فعال داشتیم و دشمن ما نیز 2074 روز نبرد فعال داشت که در خلال این مدت در طول دفاع 8 ساله ما 162 عملیات آفندی، 19 عملیات بزرگ، 19 عملیات متوسط و 124 عملیات کوچک انجام شد.
جانشین فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: دفاع مقدس یعنی جنگی که 1.5 برابر جنگ جهانی اول و 2 برابر جنگ جهانی دوم زمان برد که دشمنان ما با برپایی نبردی نابرابر قصد ساقط کردن انقلاب ما را داشتند.
طهماسبی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در شرایطی به ما تحمیل شد که انقلاب نوپای اسلامی در کشورمان تازه روی پای خود ایستاده بود، تصریح کرد: چون ماهیت انقلاب ما الهی بود دشمنان تاب و تحمل پذیرش این انقلاب را نداشتند لذا در 31 شهریور سال 59 جنگ را بر ما تحمیل کردند.
وی یادآور شد: ملت ما محکم و استوار پشت انقلاب خود ایستادند و ایثار و از خود گذشتگی و وحدت توانستند در مقابل دشمن تا دندان مسلح بیاستند و نگذارند وجبی از خاک این مرز و بوم به دست دشمن بیفتد.
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با تاکید بر اینکه دشمن بعثی قبل از شروع رسمی جنگ 300 مورد اقدام امنیتی علیه ایران اسلامی داشته است، اظهار کرد: این اقدامات از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا آغاز رسمی جنگ بوده است که در این مدت 19 نفر اسیر نیز از ما گرفتند.
طهماسبی اظهار کرد: تا قبل از شروع رسمی جنگ دشمن بعثی 491 مورد تهاجم مرزی، 100 مورد تهاجم هوایی و 75 مورد تهاجم دریایی علیه کشورمان انجام داد که برای نمونه می توان به تصرف میمک 10 روز قبل از جنگ تحمیلی اشاره کرد که همه این موارد نشان از متهاجم بودن صدام دارد.
وی ادامه داد: همه کشورهای غربی صدام را در جنگ با ایران یاری کردند به نحوی که در بین اسرای عراقی که توسط رزمندگان اسلام به اسارت درآمدند افرادی از 20 کشور مختلف در بین آنها دیده می شد که در قالب 12 لشکر و 15 تیپ ساماندهی شده بودند.
جانشین فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه ملت ایران توانست آبرومندانه و عزتمندانه از 8 سال دفاع مقدس بیرون آید، اظهار کرد: در آن زمان مردم جنگ را تهدیدی برای خود نمی دانستند بلکه شهادت را فوض عظیم برای خود می دانستند و مردم ایلام علاوه بر اینکه شهر را ترک نکردند بلکه مهاجر پذیر نیز بودند.
طهماسبی به اجرای 513 برنامه با شعار محوری «ما آماده‌ایم» در طول هفته دفاع مقدس در استان ایلام اشاره و عنوان کرد: در این هفته از 400 خانواده شهید، ایثارگر، پیشکسوت دفاع مقدس و جانباز بازدید و سرکشی خواهد شد.
وی در ادامه به افتتاح 157 طرح عمرانی و محرومیت زدایی در سطح استان در این هفته اشاره و اضافه کرد: اعزام 30 تیم امداد پزشکی به نقاط مختلف استان نیز از دیگر برنامه های این هفته است که از 5 کتاب دفاع مقدس نیز رونمایی خواهد شد.
جانشین فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه 631 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان ساخته خواهد شد، تصریح کرد: در طول هفته دفاع مقدس از این تعداد واحد مسکونی 111 واحد افتتاح خواهد شد و همچنین به 200 خانوار محروم و بی ببضاعت کمک خواهد شد.
captcha