برنامه «اسلام در سال مودت» در کلیسای آمریکایی
کد خبر: 3532476
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

برنامه «اسلام در سال مودت» در کلیسای آمریکایی

گروه بین‌الملل: کلیسای «لیتل راک» در ایالت «آرکانسا» در آمریکا میزبان مراسم « اسلام در سال مودت و رحمت» با حضور اعضای کلیسا و سخنرانان اسلامی بود.

مراسم «اسلام در سال مودت و رحمت» در کلیسای آمریکایی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «آرکانساس.کاتولیک»، به دنبال انتشار آرای انجام شده توسط دانشگاه «جرج تاون» واقع در «واشنگتن دی‌سی» در ایالت مریلند آمریکا مبنی بر افزایش دیدگاه‌های منفی در مورد اسلام، کلیسای منظقه «لیتل راک» هفته گذشته برنامه‌ای را تحت عنوان «اسلام در سال مودت و رحمت» برای معرفی اسلام برگزار کرد.
در این مراسم که بیش از 80 نفر از اعضای کلیسا حضور داشتند، محمد الدناوی، رئیس مرکز اسلامی لیتل راک با ارائه توضیحاتی در مورد جزئیات و مفاهیم فعالیت‌های اسلامی، به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داد.
وی با بیان اینکه چگونه مفهوم «جهاد» توسط افراط‌گرایان مورد تحریف قرار گرفته است، گفت: جهاد به معنای جنگیدن یا تلاش است و به تلاش مسلمانان برای زنده نگه داشتن اسلام اشاره دارد.
الدناوی افزود: مفهوم جهاد ارتباطی با جنگ و کشتن بی‌گناهان یا صدمه زدن و آسیب رساندن به کسی ندارد.
رانیا الباهی، مدیر برنامه‌های «مرکز بین ادیان» در کلیسای «مارگارت اپیسکوپال» در لیتل راک با ایراد بیاناتی در مورد حقوق زنان در اسلام گفت: قرآن کریم هیچ آیه‌ای در انکار انسانیت زن ندارد.
وی اظهار کرد: اسلام، تحصیل و آموزش بانوان را گرامی می‌دارد.
الباهی افزود: حجاب برای بانوان، اجبار و به معنای سلطه‌پذیری از جانب مرد نیست اما اسلام حضرت مریم(س) را در قرآن به عنوان الگویی معرفی کرده است که یاد می‌دهد چگونه عفیف بوده و با عزت نفس زیست کنیم.
کشیش تیلور نیز در این مراسم گفت: شما مسیحیان حرف‌های زیادی در مورد اسلام می‌شنوید که صحت ندارد و واضح است که ادیان نمی‌توانند در تمام زمینه‌ها با هم سازگاری داشته باشند.
وی تصریح کرد: پشت تمام بیم و هراس‌ها از اسلام، جهل و عدم شناخت قرار دارد که گفت‌وگو می‌تواند به حل این مسئله کمک کند.
captcha