برپایی دوره‌های قرآنی برای 2 هزار لرستانی در نیمه دوم سال
کد خبر: 3532572
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

برپایی دوره‌های قرآنی برای 2 هزار لرستانی در نیمه دوم سال

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دوره‌های قرآنی متنوعی طی نیمه دوم امسال برای حدود دو هزار نفر برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: در شش ماه دوم سال 95، دوره‌های آموزشی تحت حمایت مالی برای مؤسسات و برای حضور دو هزار نفر درنظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: برای دوره روخوانی 500 نفر، دوره روان‌خوانی 500 نفر، دوره حفظ جزء 30 با حضور 300 نفر، دوره حفظ جزء 30 و 1 برای 250 نفر و جزء سی‌ام و جزء اول و دوم با حضور 250 نفر برنامه‌ریزی شده است.
امیدیان بیان کرد: همچنین برای دوره مفاهیم سطح یک، دو، سه و چهار هر کدام به صورت مجزا با حضور 50 نفر برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: براساس آمایش جمعیتی هر شهرستان تعدادی به استا‌ن‌ها اختصاص یافت که بر این اساس  سهمیه 533 نفر در خرم‌آباد، 373 نفر در بروجرد، 200 نفر در کوهدشت، 187 نفر در دورود، 164 نفر در الیگودرز، 160 نفر در دلفان، 101 نفر در پل دختر، 101 نفر در سلسله، 101 نفر ازنا، 40 نفر در رومشکان و 40 نفر در شهرستان چگینی است.
امیدیان با اشاره به اینکه مبلغ برای این دو هزار نفر 40 میلیون تومان است، گفت: این دوره‌ها از 10 مهرماه آغاز می‌شود و تا 30 آذرماه در سطح مؤسسات و خانه‌های قرآن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان اضافه کرد: همچنین از 15 آبان‌ماه تا 15 آذرماه کلاس‌ها، ارزیابی می‌شوند و آزمون پایانی روخوانی و روان‌خوانی اول دی‌ماه، حفظ یک تا سه جزء دوم دی‌ماه و چهار سطح مفاهیم نیز سوم دی‌ماه به صورت شهرستانی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 55 تشکل قرآنی در سطح استان برای برپایی این دوره‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، عنوان کرد: سهمیه به تعداد درخواست‌ها واگذار شده است.
امیدیان با اشاره به تفاوت این تقسیم بندی و دوره‌های شش ماهه دوم امسال، ادامه داد: دوره‌های کذشته به صورت کلاسی بوده‌ است و سقف داشته است اما در این دوره‌ها حتی نفر هم لحاظ شده است و برای یک نفر نیز کلاس در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: همچنین تسویه حساب این دوره‌ها منوط به حضور شرکت‌کنندگان در آزمون پایانی است که تسویه ریالی انجام می‌شود. همچنین هزینه اجرا و حق‌التدریس مشخص شده است.
امیدیان بیان کرد: این طرح در راستای حمایت از مؤسسات و مربیان قرآن و همچنین شرکت‌کنندگانی که با وجود علاقه‌مندی اما توان مالی ندارند، انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در کنار این دوره‌ها مؤسسات کلاس‌های خودجوش خود را در زمینه‌های مورد نظرشان برپا می‌کنند، افزود: فقط با این تفاوت که آزمون این دوره‌ها اوایل اسفندماه اخذ می‌شود.
امیدیان بیان کرد: همچنین آزمون پایانی برنامه‌ریزی انجام شده برای دوره‌های نیمه دوم امسال به صورت همزمان و هماهنگ به صورت استانی و در سطح 11 استان و توسط هر مؤسسه مجری برگزار می‌شود.
captcha