اعلام زمان لیگ حفاظ قرآن در مازندران
کد خبر: 3533139
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

اعلام زمان لیگ حفاظ قرآن در مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی: لیگ حفاظ قرآن کریم در مازندران با برگزاری هفته اول در روز نهم مهرماه آغاز می‌شود.

سیده‌کلثوم حسینی، حافظ کل و طراح لیگ حفاظ قرآن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در رابطه با چگونگی طراحی این طرح قرآنی و نیز نحوه برگزاری لیگ حفاظ قرآن بیان کرد: با توجه به اینکه شخصا به عنوان ورزشکار و در رشته ورزشی تکواندو فعالیت دارم در برگزاری لیگ حفاظ قرآنی از مسابقات تکواندو الگوبرداری کردم.

طراح لیگ حفاظ قرآن اظهار کرد: در مورد برنامه‌های مختلف قرآنی، تاکنون مسابقات فراوانی در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف به ویژه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده است که نحوه اجرای آن‌ها نیز مشخص است.

وی ادامه داد: اگرچه برگزاری این مسابقات در نوع خود بسیار خوب است ولی به نظر می‌رسد آن‌چنان که باید شیوه مشخصی برای جذب همه افراد به‌ویژه در بحث ایجاد انگیزه در راه حفظ قرآن کریم کمتر ارائه شده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در برگزاری مسابقات مختلف قرآنی راه برای ورود تمامی افراد وجود ندارد، تصریح کرد: در این زمینه شاید بتوان گفت که به‌ویژه در حق مربیان حفاظ اجحاف صورت گرفته و حتی عملکرد شهرستان‌ها در این زمینه معلوم نبوده و کمتر دیده می‌شد.

حافظ کل قرآن کریم در ادامه با بیان اینکه اجرای لیگ حفاظ قرآن علاوه‌ بر اینکه می‌تواند برنامه ای برای تشویق و جذب حفاظ و نیز مربیانشان باشد، افزود: با برگزاری لیگ حفاظ قرآن کریم افراد می‌توانند در قالب تیم‌های مختلف با یکدیگر به رقابت بپردازند.

طراح لیگ حفاظ قرآن با بیان اینکه طی اجرای این طرح قرآنی هر تیم در تعداد پنج نفر در لیگ مانند مسابقات ورزشی شرکت خواهد کرد، ادامه داد: امسال برای اولین بار لیگ حفاظ قرآن به صورت آزمایشی در سطح استان مازندران برگزار می‌شود که البته استقبال خوبی نیز در این زمینه شده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه لیگ حفاظ قرآن مازندارن با حضور 18 تیم از روز 9 مهرماه آغاز می‌شود، گفت: با برگزاری این لیگ حفاظ قرآنی انگیزه افراد و حفاظ برای حفظ قرآن بیشتر می‌شود چراکه نفرات هر تیم طی چند هفته با یکدیگر رقابت می‌کنند و باید در این زمینه ارائه محفوظات خود هموراه آماده باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری لیگ حفاظ می‌تواند همواره به ایجاد انگیزه فراوان در حفاظ کمک کند، تصریح کرد: در این زمینه حتی اگر تیم‌هایی نتوانند به کسب رتبه دست پیدا کنند، می‌توانند با کسب آمادگی لازم و شرکت در دوره‌های بعدی خود را بهتر در معرض آزمایش قرار دهند و این موضوع باعث می شود که ایشان هر دوره با کسب تجربه بیشتر در راه ارائه محفوظات خود همواره در پی آمادگی باشند.

طراح لیگ حفاظ قرآن با اشاره به اینکه لیگ حفاظ قرآن در دو گروه 9 و 8 تیمی برگزار می‌شود و یک تیم نیز در دور اول مانند مسابقات ورزشی استراحت خواهد کرد، اظهار کرد: با آغاز لیگ حفاظ قرآن کریم، در پایان برگزاری چهار هفته از این لیگ، تیم‌های برتر به مرحله نیمه نهایی و به اصطلاح پای فینال راه پیدا می‌کنند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در پایان هفته ششم برگزاری لیگ نیز تیم‌های برتر به مسابقه نهایی برای تعیین مقام اول و دوم راه پیدا خواهند کرد، افزود: طی برگزاری این مسابقات، تمامی تیم‌ها به مدت دوماه درگیر لیگ خواهند بود و به این ترتیب هموراه باید محفوظات خود را مرور و با دقت بیشتری در مسابقات شرکت کنند که این امر موجب می‌شود تا خروجی‌های بسیار خوبی از این لیگ داشته باشیم.

طراح لیگ حفاظ قرآن در ادامه با بیان اینکه با برگزاری این لیگ قرآنی، تیم‌های شرکت‌کننده طی هر سال محفوظات خود را بیشتر کرده و با تجربه و انگیزه بیشتری در آن شرکت می‌کنند، اظهار کرد: برگزاری لیگ حفاظ قرآن تاکنون باعث ایجاد انگیزه فراوانی در شهرستان‌های مختلف شده است و برخی از ادارات در شهرستان‌های برای اعزام تیم‌های قوی‌تر به لیگ اقدام به سرمایه‌گذاری در این زمینه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام شور و هیجان خاصی در سطح استان مازندران تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها مانند آمل، مسئولان شهرستان برای شرکت قدرتمند در رقابت‌های لیگ، اقدام به برگزاری کلاس‌های تخصصی کرده‌اند.

یادآور می‌شود، ‌اولین دوره لیگ حفاظ قرآن کریم در استان مازندران با برگزاری هفته اول این لیگ در روز جمعه، نهم مهرماه و با حضور 18 تیم پنج نفره آغاز خواهد شد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۰۹:۰۹
0
0
با اعلام زمان برگزاری برای آماده شدن حافظان برای شرکت در مسابقه مهم خواهد بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۰۹:۵۹
0
0
لطفا اگر امکان داره ایکنا در باره لیگ حفاظ قرآن اطلاعات جامع و کاملی ارائه دهد. به نظر طرح خوبی می آید ولی این طرح در مورد آقایان به دلیل مشغله های فراوان یه کم طولانی مدت است هر چند که در مورد بانوان مناسب به نظر می رسد
captcha