کودک عراقی چگونه یک ساله حافظ کل قرآن شد؟
کد خبر: 3533405
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

کودک عراقی چگونه یک ساله حافظ کل قرآن شد؟

گروه بین‌الملل: «سیف مصطفی لطیف»، کودک 9 ساله عراقی و اهل استان بصره است که با اختصاص روزانه 8 ساعت به امر یادگیری قرآن و مرور محفوظات خود توانست یک ساله حافظ کل قرآن شود.

کسب مقام نخست نونهال حافظ بصری عراق

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، «سیف مصطفی لطیف»، کودک 9 ساله عراقی و اهل استان بصره واقع در جنوب این کشور است که فراگیری قرآن را از سن 8 سالگی و با نام‌‌نویسی در یک مرکز محلی آموزش حفظ و تلاوت قرآن آغاز کرد و به مدت یک سال توانست کل قرآن را حفظ کند و خردسال‌ترین حافظ کل قرآن عراق لقب بگیرد.

«مصطفی لطیف»، پدر این نونهال عراقی، در این زمینه می‌گوید: «سیف یک برنامه منظم و دقیقی برای حفظ قرآن داشت، به‌طوری‌که پس از بازگشت از مدرسه به مدت 5 ساعت در مرکز آموزش حفظ قرآن محل حضور پیدا می‌کرد و 3 ساعت نیز در منزل به مرور محفوظات قرآنی خود می‌پرداخت».
«حمزه صباح جاسم»، معلم قرآنی سیف و معاون این مرکز آموزش حفظ قرآن کریم نیز در این رابطه گفت: «وی اهتمام ویژه‌ای به فراگیری قرائت و حفظ کلام وحی داشت».
این نونهال حافظ کل قرآن عراق از شرکت‌کنندگان در طرح ملی «هزار حافظ قرآن» بود که به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی در استان‌های مختلف عراق برگزار می‌شود و توانست با حفظ کامل قرآن کریم، به لقب خردسال‌ترین حافظ کل دست پیدا کند.
تاکنون حدود 4600 قرآن‌آموز از استان‌های مختلف عراق در طرح ملی «هزار حافظ قرآن» شرکت کرده‌اند که 550 قرآن‌آموز موفق به حفظ کامل قرآن شده‌اند که از این میان، 250 حافظ سهم استان بصره بوده است.
طرح «هزار حافظ قرآن» یکی از پروژه‌های قرآنی مهم آستان مقدس حسینی در سطح کشور عراق است و هدف از اجرای این طرح، پرورش نسلی از حافظان قرآن برای معرفی آن‌ها به‌عنوان نمایندگان این کشور در مسابقات و محافل بین‌المللی قرآنی است.
کمیته پیگیری و ارزیابی وابسته به بخش آموزش قرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در طول سال با سفر به استان‌های مختلف عراق، استعدادهای قرآنی شرکت‌کننده در طرح هزار حافظ قرآن را گزینش می‌کند. فعالیت اعضای طرح هزار حافظ قرآن در استان‌های مختلف عراق تنها به حفظ آیات قرآن و فراگیری احکام تلاوت محدود نمی‌شود، بلکه سالانه صدها نفر از آن‌ها در فعالیت‌های دینی مختلف از جمله «زیارت اربعین حسینی» شرکت می‌کنند و قرائت صحیح سوره‌های قرآن را به زائران آموزش می‌دهند.

captcha