مسابقات قرآنی در کشور افزایش یابد
کد خبر: 3533574
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

مسابقات قرآنی در کشور افزایش یابد

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی با پیشنهاد این که مسابقه‌ای گذاشته شود تا جوانان و نوجوانان آیات قرآن را تشریح کنند، گفت: جوانان را برای شرکت در مسابقات قرآنی با رویکرد مفهومی و موضوعی تشویق کنید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تسنیم نوشت: آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، در نشست شورای استانی توسعه فعالیت های قرآنی اظهار داشت: فعالیت قرآنی یعنی قرآن در وجود انسان محقق شود و برای تحقق آن باید از فعالیت‌های شکلی دور شد و به محتوای قرآن پرداخت.
وی ادامه داد: متاسفانه در مساله عاشورا آن‌قدر شکل را گسترش دادیم که از محتوا دور ماندیم.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: این که قرآن‌های مختلف در ابعاد و شکل‌های مختلف درست کنیم یعنی پرداختن به ظاهر و مشکل ما هم این است که تنها کارها را شکلی انجام می‌دهیم.
وی اظهار کرد: از هنر می‌توان برای گسترش مفاهیم قرآن استفاده کرد اما باید به صورتی باشد که مردم با روح، ایمان و هدف قرآن آشنا شوند.
آیت الله نورمفیدی با پیشنهاد این که مسابقه‌ای گذاشته شود تا جوانان و نوجوانان آیات قرآن را تشریح کنند، گفت: جوانان را برای شرکت در مسابقات قرآنی با رویکرد مفهومی و موضوعی تشویق کنید و برای این کارها جایزه خوب هم بدهید.
وی با تاکید بر این که جامعه را باید به سمت محتوای قرآن هدایت کرد، افزود: متاسفانه جامعه به‌خصوص نسل جوان ما با قرآن و اهل بیت (ع)آشنا نیست و حتی اگر از دسته‌های سینه زنی درباره امام حسین (ع) بپرسید شاید پاسخ درستی نگیرید.
نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: باید از نیروهای توانمند برای تولید محتوا در این زمینه استفاده کرد، متاسفانه شاهدیم گاهی با خط و خط بازی به برخی میدان نمی‌دهند.
وی آموزش و پرورش را  بهترین دستگاه برای فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان بهترین سن برای انتقال فرهنگ و آموزش هستند و آموزش و پرورش باید در سنین پایین برای گسترش محتوای قرآن برنامه‌ریزی کند.

captcha