50درصد از برترین دانشجویان قرآنی کشور از دانشجویان علمی کاربردی هستند
کد خبر: 3533645
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

50درصد از برترین دانشجویان قرآنی کشور از دانشجویان علمی کاربردی هستند

گروه فعالیت‎های قرآنی: معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: سال گذشته از 36 جوایز مسابقات قرآنی دانشگاهی کشور 18 جایزه به دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی رسید که بیشترین این جوایز در بخش آثار هنری قرآنی بدست آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)از قم، دکتر بهزاد بهرامی نسب معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور امشب 6 مهرماه در آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره قرآن وعترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج)، گفت: حضور پیکر پاک حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران و حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید  در قم باعث شده است که این استان مبدل به قطب علمی پژوهشی جهان تشیع شود.
وی افزود: همه این ویژگی‏ها باعث شد که حسن انتخاب صورت گرفته و این جشنواره به تلاش گسترده فعالان فرهنگی این جشنواره در استان قم برگزار شود؛ این جشنواره در سالهای گذشته در استان‎های مختلف برگزار شده بود که از سال 94 تصمیم گرفته شد که این جشنواره در قم برگزار شود.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با تقدیر از واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: این جشنواره حاصل تمام فعالان قرآنی در استان‏های مختلف کشور است؛ حمایت مدیران عالی و ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز نقش مهمی در اجرای مطلوب این جشنواره داشتند.
بهرامی نسب با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهارکرد: باب شهادت بسته نشده است و هر روز شاهد حضور شهدای مدافع حرم هستیم؛ دانشگاه علمی کاربردی این افتخار را با خود همراه کرده است که  24 نفر از شهدای مدافع حرم از این دانشگاه هستند که همراه با دانشگاه پیام نور بیشترین شهید مدافع حرم را در جامعه دانشگاهی به ساحت مقدس اهل بیت(ع) و خداوند متعال تقدیم کرده است.
وی افزود: در آیات و وروایات متعدد، ارزش و اهمیت و جایگاه انس با قرآن کریم بیان شده است؛ همه این بیانات که ریشه در وحی الهی دارد ما را به این نکته متوجه می‎کند که باید زندگانی خود را منطبق با ارزش‏های قرآنی کنیم.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: پس از تحولات در ریاست دانشگاه تحولاتی در عرصه معاونت‏ها انجام شد که البته این تغییرات پیشتر مقرر شده بود ؛ معاونت نظارت و ارزیابی به معاونت نظارت و سنجش مبدل و مرکز قرآن و عترت در معاونت فرهنگی ایجاد شد که امیدواریم تحولات مثبتی در این عرصه انجام شود.
بهرامی نسب اظهارکرد: پس از رشد بیش از حد واحدهای دانشگاه علمی کاربردی که منجر به ایجاد 1100 دانشگاه علمی کاربردی شد که برخی از آنها کیفیت آموزشی لازم را نداشتند تصمیم گرفته شد که این مراکز ضعیف از کار باز بمانند، به همین دلیل امسال 300 دانشگاه موفق به حضور در چرخه دانشجوگیری نشدند زیرا این دانشگاه‎ها کیفیت لازم را ارایه نمی‎کردند.
وی افزود: احیای شورای مرکزی دانشگاه‎ها از دیگر کارهای مثبتی بود که اخیرا در این دانشگاه انجام شد؛ از سال 86 شورای مرکزی ایجاد نشده بود ولی با تشکیل این شورا مصوبات دانشگاه نیز در این شورا طرح و ابلاغ شد.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: سال گذشته از 36 جوایز مسابقات قرآنی دانشگاهی کشور 18 جایزه به دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی رسید که بیشترین این جوایز در بخش آثار هنری قرآنی بدست آمد.

captcha