شهدا بالاترین شجاعت را در برابر بالاترین ننگ ها نشان دادند
کد خبر: 3533652
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
موسوی روزان:

شهدا بالاترین شجاعت را در برابر بالاترین ننگ ها نشان دادند

گروه اجتماعی: عضو شورای شهر رشت با اشاره به حدیث امام علی(ع) که می فرمایند «ارزش هر انسانی به همت اوست»، گفت: شهدا بالاترین میزان شجاعت را در برابر بالاترین ننگ ها نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت امروز، 6 مهر در دیدار با خانواده های شهیدان شوقی و صفاکار، ضمن تبریک ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ابراز خوشحالی از اینکه توفیق دیدار با خانواده های معظم شهدا را دارد، گفت: در کنار اینکه رشادت های شهدا هرگز از ذهن ها پاک نخواهد شد و خود را مدیون شهدا می دانیم، زحمات همسران شهدا هم بسیار ستودنی است که فرزندان شهدا را نگهداری و براساس الگوی اسلامی تربیت کردند که این عزیزان هم اکنون باعث افتخار ما هستند.

سید رضا موسوی روزان، یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز، با اشاره به حدیث امام علی(ع) که می فرمایند «ارزش هر انسانی به همت اوست»، اظهار کرد: شهدا مصداق بارز این حدیث هستند چرا که امام(ره) در ادامه این حدیث می فرمایند «ارزش هر انسان به میزان شجاعت اوست» و شهدا بالاترین میزان شجاعت را در برابر بالاترین ننگ ها نشان دادند.

وی ابراز کرد: ننگی بالاتر از این نبود که عراق به خاک و ناموس ما تجاوز کند و بی تفاوت باشیم که شهدای ما با رشادت و فداکاری و ایثار در برابر تجاوز دشمن ایستادگی کردند.

فرهاد شوقی، عضو شورای شهر رشت و فرزند شهید حسین شوقی نیز در ادامه، ضمن تشکر از اعضای شورا به دلیل حضورشان، متذکر شد: شهید شوقی زمانی که به درجه رفیع شهادت نائل شدند من نوزادی سه ماهه بودم و به دلیل حضور ایشان در جبهه های جنگ حتی یک عکس با این شهید بزرگوار ندارم، اما ایشان سرمایه ای گرانبها برای بنده و خانواده ما به جای گذاشتند.

وی به ویژگی مردم داری پدر شهیدش اشاره کرد و گفت: خاطراتی که دوستان و آشنایان از ایشان نقل می کنند همواره به مردم داری ایشان به صورت ویژه اشاره دارد و همین ویژگی ایشان بود که موجب شد مردم به منن به عنوان فرزند شهید شوقی اعتماد کنند.

به گزارش ایکنا، در این دیدارها، همسر شهید صفاکار نیز در سخنانی با بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار و بیان نحوه و تاریخ شهادت ایشان، خاطرنشان کرد: ایشان در تاریخ 24 اردیبهشت سال 61 و در سسلسله عملیاتی که منجر به آزادسازی خرمشهر گردید شهید شدند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۴:۱۷
0
0
شهدا بودند که در برابر دشمنان ایستادند و زیر بار حرف زور نرفتند
captcha