دانشگاه قرآن و حدیث شعبه مشهد افتتاح شد
کد خبر: 3534060
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
با حضور آیت‌الله ری‌شهری؛

دانشگاه قرآن و حدیث شعبه مشهد افتتاح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دانشگاه قرآن و حدیث شعبه مشهد مقدس، امروز هشتم مهرماه با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری، ریاست دانشگاه و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه و آغاز سال تحصیلی 96-95 دانشگاه قرآن و حدیث شعبه مشهد مقدس با حضور آیت‌الله محمد محمدی‌ ری‌شهری، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس این دانشگاه در شهر ری، آیت‌الله سیدجعفر سیدان، مدرس حوزه علمیه خراسان، سیدجواد حسینی، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استانی امروز، هشتم شهریورماه برگزار شد.
براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم جواد فروغی، قاری و مبلغ برجسته قرآن کریم به تلاوت آیات وحی پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی، قائم مقام دانشگاه علوم قرآن و حدیث شهر ری گفت: دانشگاه علوم قرآن و حدیث مشهد در مقطع ارشد و در دو رشته علوم حدیث گرایش نهج‌البلاغه و علوم حدیث گرایش تفسیر اثری ویژه بانوان با 40 دانشجو از مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.
دانشگاه قرآن و حدیث شعبه مشهد افتتاح شد
وی با بیان اینکه از زمان تشکیل دانشگاه غیرانتفاعی قرآن و حدیث، دانشجویان نیز در اداره آن کمک شایانی کردند، تصریح کرد: همچنین کمک‌های آستان قدس عبدالعظیم حسنی(ع) نیز مؤثر بوده است و در 17 سال تأسیس آن توانسته در تمامی مقاطع تحصیلی دانشجو تربیت و تحویل جامعه دهد.
حجت‌الاسلام مسعودی با اشاره به اینکه 47 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع بالاتر پذیرفته شده‌اند، گفت: این دانشگاه توانسته است در کنار آموزش‌های رسمی، دوره‌های آموزشی آزاد نیز برگزار کند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن سه هزار نفر نیز به صورت غیرحضوری و مجازی به همت این دانشگاه آموزش  و تعلیم دیده‌اند، همچنین در زمینه تدوین کتاب، دانشگاه علوم قرآن و حدیث موفق به چاپ 25 عنوان کتاب درسی کشوری برای تدریس شده است.
دانشگاه قرآن و حدیث شعبه مشهد افتتاح شد
قائم مقام دانشگاه علوم قرآن و حدیث شهر ری اضافه کرد: دانشگاه نسبت به رعایت ارزش‌های اساسی اسلام، شیعه و انقلاب حساس است.
حجت‌الاسلام مسعودی در خصوص رویکرد این دانشگاه به حدیث گفت: در واقع این دانشگاه زمینه‌ای را برای تحقق این گفته امیرالمؤمنین علی(ع) که فرمودند: «خداوند رحمت آورد بر کسی که رحمت می‌شنود و آنرا خوب فرا می‌گیرد، به هدایت فرا خوانده می‌شود و بدان نزدیک می‌شود»، فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: رویکرد ما اثباتی ـ نقلی است که رویکردی روشن مأبانه نسبت به حدیث است و اخباری‌‌گری نیست، بلکه اخباری‌گروی است و تنها احادیثی را کنار می‌گذاریم که لباس و جامه حدیث دارند.‌
در ادامه آیت‌الله محمد محمدی‌ ری‌شهری، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس این دانشگاه در شهر ری، ابراز کرد: در گذشته به خاطر  سیاست‌های خواص و برداشته‌های نادرست عوام باطن و حقیقت قرآن کنار گذاشته شد و ظاهر این کتاب آسمانی باقی ماند، همچنین عترت نیز یکی پس از دیگری شهید شدند و در حال حاضر نیز زمینه رهبری آخرین آنها فراهم نشده است.
وی ادامه داد: قرآن به عنوان منبع اصلی است و عترت نیز پاسداران این منبع هستند که غیرقابل تفکیک بوده وهمان طور که مسلمانان از صدر اسلام تاکنون نسبت به این دو امانت مسئول بوده‌اند، اکنون نیز ما مسئول هستیم.
دانشگاه قرآن و حدیث شعبه مشهد افتتاح شد
در پایان جلسه نیز پرسش و پاسخی از طرف معاونت دانشگاه با دانشجویان جدید برگزار شد.
گفتنی است، دانشگاه قرآن و حدیث شعبه مشهد مقدس از مهرماه سال جاری با 40 دانشجوی بانوی کارشناسی‌ارشد راه‌اندازی شده است و در حاضر دارای دو رشته علوم حدیث گرایش نهج‌البلاغه و علوم حدیث گرایش تفسیر اثری است و قرار است در آینده نزدیک پذیرش دانشجوی آقا نیز داشته باشد.
دانشگاه قرآن و حدیث شعبه مشهد افتتاح شد
یادآور می‌شود، دانشگاه قرآن و حدیث شعبه مشهد مقدس در میدان تختی بین خیابان شهید اسدالله‌زاده 9 و 11، جنب مجتمع کوثر واقع شده است که علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 6 - 38454781 تماس حاصل کنند.
captcha