روایت تحول «علی گندابی» با روضه سیدالشهدا(ع) در «تئاتر ماه»
کد خبر: 3534132
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱

روایت تحول «علی گندابی» با روضه سیدالشهدا(ع) در «تئاتر ماه»

گروه هنر: بیش از یک ماه است که تالارهای نمایشی حوزه هنری میزبان آثاری از سراسر کشور هستند و اکنون در روزهای پایانی این رویداد هنری شاهد نمایشی عاشورایی درباره تحول علی گندابی در اثر گوش دادن به روضه سیدالشهدا(ع) خواهیم بود.

توحید معصومی، دبیر دومین مهرواره «تئاتر ماه» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: در عرصه رویدادهای رقابتی تئاتر معمولاً کمتر مجالی پیش می‌آید که گروه‌های نمایشی بتوانند آن‌گونه که باید و شاید قابلیت‌های هنری خود را به منصه ظهور برسانند و به ویژه برای گروه‌های مستعد تئاتر شهرستانی معمولاً به مدت یکی، دو اجرای محدود فرصت فراهم می‌شود و در پایان همه‌ چیز برای یک گروه نمایشی شهرستانی به آخر می‌رسد.

وی ادامه داد: مهرواره «تئاتر ماه» در دومین سال برگزاری خود با دعوت از برترین‌های تئاتر شهرستانی از 9 استان کشور فضا و شرایطی را فراهم آورد که این گروه‌ها بدون کوچکترین تشویش و نگرانی تنها به بروز قابلیت‌ها و استعدادهای خود در عرصه روایت نمایشی بیندیشند که خوشبختانه تا به امروز گزارش‌ها حاکی از توفیق این رویداد نمایشی در این امر مهم بوده و است.

معصومی تصریح کرد: اما براساس جدول زمانبندی، این مهرواره در روزهای پایانی خود مقارن با دهه اول محرم به اجرای نمایشی عاشورایی اختصاص دارد که از استان همدان در این رویداد شرکت کرده است و نام آن «واگویه‌های گندابی» است که سیدمحمد‌جواد کبودرآهنگی آن را کارگردانی می‌کند.

مدیر دفتر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه گفت: این نمایش حسن ختام این دوره از مهرواره است و براساس داستان معروف علی گندابی که شخص نابابی بوده است، اما به سبب روضه‌خوانی در رثای سیدالشهدا(ع) متحول شده و دست از کار خلاف کشیده، روایت می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۹ - ۱۰:۳۲
0
0
وای
خوش به حال اون
به جای ما هم هر کسی میره
نگاه کنه
من عاشق شخصیت علی گندابی ام
captcha