فرهنگ از درون مسجد با اولویت مردم تولید شود
کد خبر: 3534142
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

فرهنگ از درون مسجد با اولویت مردم تولید شود

گروه هنر: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد بیان کرد: فرهنگ انقلابی ما باید از درون مسجد و با اولویت مردمی تولید شود و به سطح کشور صادر شود.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مجید فاطمی ارفع، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد، در اختتامیه جشنواره مسجدی‌ها «جشنواره تولیدات فرهنگی هنری مساجد مشهد» که شب گذشته، هشتم مهرماه در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: انقلاب پیامبر(ص)، جهاد نظامی و فرهنگی همه از مسجد آغاز شد، بنا بر این امروز هم که جامعه ما در شرایط سختی قرار دارد باید فرهنگ مردم از خود مردم و از درون مسجد به کشورهای دیگر صادر شود که مسجد می‌تواند پایگاه خوبی در این زمینه باشد.
وی با بیان اینکه فرهنگی که از مسجد بیرون بیاید جنبش متفاوتی را رقم می‌زند، تصریح کرد: فعالیت‌هایی که از سوی دولت با هزینه‌های زیاد مدیریت شود به مراتب اثر گذاری کمتری نسبت به برنامه‌های کم خرج مساجد دارد.
فاطمی ارفع با اشاره به اینکه امروز شرایطی فراهم شده که انقلاب باید فرهنگ خود را به سایر کشورها صادر کند، تصریح کرد: برای اینکه انقلاب ما بتواند زمینه‌ساز ظهور شود باید انتقال فرهنگ را برعهده مردم بگذاریم، زیرا فرهنگ دولتی ارزشی ندارد چراکه یک عده متولی دور هم جمع شده‌اند و فرهنگی را به مردم تحمیل می‌کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد گفت: مشهد پیشتاز فعالیت‌های فرهنگی کشور است، زیرا در این شهر ظرفیت‌هایی است که باید شکوفا شود، علاوه بر این رهبر معظم انقلاب در کنگره سرداران شهید خراسان رضوی فرمودند: «مشهد شهری است که تبلور فرهنگ اسلامی و انقلابی باید از آنجا شروع شود چراکه مردم این شهر از نظر فکر انقلابی همیشه پیشتاز هستند».
وی ابراز کرد: مساجد طراز اسلامی باید فرهنگ ناب ایرانی را به سطح کشور صادر کنند، علاوه بر این مسئولان نیز اقداماتی در حوزه ارتباط با مساجد انجام داده اند و تا حد توان از برنامه‌های فرهنگی حمایت می‌کنند.
فاطمی ارفع با بیان اینکه مشهد شهری است که باید تبلور فرهنگ اسلامی و انقلابی باشد، ادامه داد: امروز شما مسجدی‌ها تراز انقلاب هستید که باید در مساجد فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی را در سراسر کشور ترویج و صادر کنید. 
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی کارهای کم‌نظیری صورت گرفته، تاکید کرد: ارتباطی که با مساجد شکل گرفته مرهون تلاش‌های مسئولان در مجموعه فرهنگی شهرداری است که ما نیز در شورای چهارم از این اقدامات حمایت می‌کنیم.
captcha