واگذاری پرچم اجلاس پیرغلامان حسینی به استاندار اصفهان
کد خبر: 3534152
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

واگذاری پرچم اجلاس پیرغلامان حسینی به استاندار اصفهان

گروه اجتماعی: در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که در فضایی معنوی و مشحون از شور و حماسه حسینی برگزار گردید، بیرق نمادین برگزاری اجلاس سال آینده پیرغلامان در اصفهان به رسول زرگرپور استاندار اصفهان تقدیم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که با حضور استاندار اصفهان، مسئولین کشوری و محلی و میهمانان داخلی و خارجی در بندرعباس، در فضایی معنوی و مشحون از شور و حماسه حسینی برگزار گردید و پرچم سبز حسینی اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به استاندار اصفهان تقدیم شد تا افتخار میزبانی از اجلاس پانزدهم در سال آینده نصیب استان اصفهان شود.
در این مراسم رسول زرگر پور پرچم سبز حسینی را که از سال گذشته و با مشخص شدن میزبانی هرمزگان در آستانه امامزاده سید مظفر(ع) این شهر برافراشته بود را از استاندار هرمزگان تحویل گرفت.
تاکنون چهارده اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در کشور برگزار شده که به درخواست استاندار اصفهان، پانزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان در سال آینده در شهر اصفهان برگزار می‌شود.
۶ دوره ابتدایی این اجلاس در شهر تهران و هفت دوره آن در استان های زنجان، بوشهر، همدان، اردبیل، اهواز، گلستان و شیراز برگزار شد که سال آینده افتخار میزبانی پانزدهمین اجلاس آن به مردم اصفهان رسیده است.
هدف از برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در شهرهای مختلف کشور آشنایی هرچه بیشتر مردم با آداب و رسوم عزاداری در شکلهای سنتی و در نهایت ثبت جهانی آن اعلام شده است.
captcha