آغاز رقابت شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن کرواسی
کد خبر: 3534167
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

آغاز رقابت شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن کرواسی

گروه بین‌الملل: رقابت شرکت‌کنندگان در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی دقایقی پیش با اجرای نماینده بوسنی در رشته حفظ کل قرآن آغاز شد.

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی

«هادی موحدامین»، قاری ممتاز کشورمان و نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این خبر گفت: رقابت شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها دقایقی پیش با اجرای نماینده بوسنی و هرزگوین در رشته حفظ کل قرآن در مسجد مرکز اسلامی شهر «زاگرب»، پایتخت کرواسی آغاز شد.

این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ کل قرآن، حفظ 15 جزء ویژه جوانان و حفظ 5 جزء ویژه نوجوانان برگزار می‌شود که «رضا ‌نژادتبریزی»، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل و «هادی موحدامین»، نماینده ایران در رشته قرائت این مسابقات است.

همچنین، در رشته حفظ 5 جزء حفظ قرآن کریم این مسابقات خواهران نیز حضور دارند.

54 متسابق از کشورهای ایران، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، مونته‌نگرو، بلغارستان، صربستان، کرواسی، کوزوو، ترکیه، فنلاد، اتریش، فرانسه، ایتالیا، لوگزامبورگ، سوریه، اکراین، بلژیک، آلمان، عربستان، کویت، عمان، انگلستان، قزاقستان، نروژ و هلند در این مسابقات حضور دارند.

«عزیز علی لی»، از کرواسی ریاست هیئت داوران را برعهده دارد و «بگرام آجتی» از مقدونیه، «ارکان محمود» از ترکیه، «ملال جابر» از قطر، «فائز اویالیز» از فرانسه، استاد «احمد ابوالقاسمی» از ایران، «آرمین ابازا» از بوسنی و هرزگوین و «علی محمد عطیف» از عربستان سعودی، از اعضای کمیته داوران این رقابت‌ها هستند.
captcha