امر به معروف و نهی از منکر اساس قوام دین است
کد خبر: 3534214
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
حجت الاسلام شکوری:

امر به معروف و نهی از منکر اساس قوام دین است

گروه سیاسی: امام جمعه خوی ضمن قدردانی از تلاش های ستاد امر به معروف و نهی از منکر از عموم نمازگزاران خواست تذکر لسانی را تکلیف شرعی خود بدانید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر که هفته اول ماه محرم می باشد اظهار کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرماید غایت دین امر به معروف و نهی از منکر و به پا داشتن حدود الهی است و در حدیث دیگر فرموده استواری شریعت امر به معروف و نهی از منکر و برپا داشتن حدود الهی بستگی دارد.

وی ضمن تسلیت حلول ماه محرم ماه مصیبت و اندوه خاندان پیامبر(ص) و شیعیان آنان اظهار کرد: موضوعاتی که باید در سخنرانی ها،مداحی ها و عزاداری ها روی آن بسیار تأکید شود شناخت اهداف قیام عاشورا و به فرهنگ تبدیل کردن سیره اباعبدالله الحسین(ع) می باشد.
امام جمعه خوی باتمسک به روایتی از امیرمؤمنان(ع) گفت: عمل به واجبات ،ترک محرمات اساس عرفان اسلامی است .
 
وی با اشاره به روز 14 مهر سالروز هجرت تاریخی و سرنوشت ساز رهبر کبیر انقلاب از عراق به فرانسه گفت: دو موضوع در این زمینه بسیار مهم بوده و نیاز به تحلیل دارد یکی اینکه امام در پاسخ این سوال که چرا فرانسه را انتخاب فرمودند می فرماید اراده ما در آن دخالت نداشت و هر چه بود اراده خدا بود فقط خواست خدا بود باید عملی می شد
دیگر اینکه حضرت امام پس از دریافت پیام رییس جمهور فرانسه مبنی بر ممانعت از هر گونه فعالیت سیاسی با قاطعیت تمام فرمود: ما فکر می کردیم اینجا مثل عراق نیست. من هر کجا بروم حرفم را می زنم من از فرودگاهی به فرودگاه دیگر و از شهری به شهر دیگر سفر می کنم تا به دنیا اعلام کنم که تمام ظالمان دنیا دستشان را در دست یکدیگر گذاشته اند تا مردم جهان صدای مظلومان را نشنوند.
 
حجت الاسلام شکوری با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مقام معظم رهبری موضوعات مهمی را مطرح فرمودند از قبیل:تأکید بر لزوم آمادگی های همه جانبه نیروهای مسلح ،ضرورت انتقال تجربیات دفاع مقدس به نیروهای جوان ،اعتراف دشمنان به عظمت ،هوشمندی ،شجاعت و اقتدار ملت ایران و نظام اسلامی و اشاره به این موضوع که ملت ایران به دلیل پافشاری به اسلام و استقلال با جبهه وسیعی از دشمنان مواجه است و در نهایت تأکید بر این مطلب که فردای کشور به مراتب بهتر و درخشان تر از امروز آن خواهد بود.
captcha