300 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد
کد خبر: 3534215
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

300 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در جشنواره تئاتر بین المللی مریوان بالغ بر 300 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که پس از بازبینی‌های انجام شده 31 اثر به بخش نهایی معرفی شدند..

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، مطالبه جدی این خطه از کردستان است. 

وی با اشاره به اینکه با همت و تلاش مردم دوازدهمین جشنواره تئاتر مریوان نیز باشکوه‌تر برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره از روزهای جنگ و بمباران تشکیل شده است و مردم قدر آن را به خوبی می‌دانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این جشنواره بین المللی در نقطه صفر مرزی برگزار شده است، عنوان کرد: استان کردستان سه رویکرد مهم از لحاظ فضای باز فرهنگی، واگذاری کارهای فرهنگی به اصحاب فرهنگ و بحث پژوهش را پیگیری کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در این جشنواره برای دومین بار پژوهش در مورد تئاتر در بخش مسابقه قرار گرفت، ذکر کرد: در جشنواره تئاتر بین المللی مریوان بالغ بر 300 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که پس از بازبینی‌های انجام شده 31 اثر به بخش نهایی معرفی شدند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه در اجراهای این دوره 400 الی 500 در هر نمایش تماشاچی حضور داشتند، اظهار کرد: حضور پرشور مردم مریوان برای دیدن اجراهای این دوره از جشنواره نشان از آن دارد که مردم مریوان احترام خاصی برای فرهنگ قائل هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان یادآور شد: امیدواریم در آینده با کمک دولت تدبیر و امید و مردم بتوانیم به صورت ویژه این جشنواره را برگزار کنیم.

captcha