دلیل بقای انقلاب اسلامی شناخت راه سیدالشهداء(ع) است
کد خبر: 3534219
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

دلیل بقای انقلاب اسلامی شناخت راه سیدالشهداء(ع) است

گروه سیاسی: حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه آنچه که انقلاب اسلامی را به وجود آورد، همان نیز آن را حفظ می کند و آن اعتقاد به حسین(ع) است، گفت:محرم و صفر ماه عزای ما است اما در واقع ماه عزای دشمن است و ما باید حتما راه را بشناسیم و مکتب و راه حسین را دریابیم. علت بقای انقلاب اسلامی نیز همین نکته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه امروز 9 مهرماه در اهواز با تاکید بر پیشه کردن صبر در زندگی اظهار کرد: اگر دوستان صبر و تقوا در زندگی پیشه کنند قطعا بر دشمن نیز پیروز خواهند شد.

وی در ادامه عنوان کرد: ابر مرد تاریخ معاصر ایران، امام خمینی(ره) که اسوه صبر و تقوا بود، فرمود: «اگر دیدید از اهل امر به معروف و نهی از منکر نیستید، بدانید جایی از کار ایراد دارد و اهل تقوا نیستید.»

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: امر به معروف و نهی از منکر، تقوا است و فقها بر آن تاکید کردند چرا که آنچه ثابت می کند خدا در دل ها رخنه کرده، امر به معروف و نهی از منکر است. اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، دشمن در دلها نفوذ و ایمان را سلب می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطر نشان کرد: مظهر امر به معروف و نهی از منکر، حسین بن علی (ع) است. نام حسین(ع) با تحول ها پیوند خورده است و ما باید او را بشناسیم.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: آن چیز که انقلاب اسلامی را به وجود آورد، همان نیز آن را حفظ می کند که آن اعتقاد به حسین (ع) است. سال 1357 مردم در نماز جمعه شعار می دادند «خون حسین می جوشد، خمینی می خروشد.» بزرگترین راهپیمایی هایی که کمر پهلوی را شکست، راهپیمایی هایی بود که در محرم اتفاق می افتاد. محرم و صفر ماه عزای ما است اما در واقع ماه عزای دشمن است.

وی افزود: ما باید حتما راه را بشناسیم و مکتب و راه حسین را دریابیم. علت بقای انقلاب اسلامی نیز همین نکته است.

حاجتی تصریح کرد: جاسوس فرانسوی شش سال به اسم دانشجوی ادبیات در ایران بود و وقتی به کشورش بازگشت عنوان کرد: «تمام مقاتل امام حسین (ع) را مطالعه کرده است و در عین حال در پاریس تمام کتاب هایی که از ایران با خود برده بود را به یک کتابخانه تخصصی تبدیل کرد که این نشان می دهد دشمن بیکار ننشسته است.»

وی در ادامه با تبریک هفته ناجا عنوان کرد: امروز به برکت زحمات نیروهای نظامی ما، هیچ نگرانی نداریم. مرزهای ما امن است و آن چیزی که می درخشد، نام و یاد و عشق حسین (ع) است. امروز حسین (ع) موجی جهانی به وجود آورده است و یک قطره این موج جهانی، راهپیمایی بیش از 25 میلیون نفری عاشقان حسین در اربعین است.

حاجتی در پایان با اشاره به پاسخ امام خمینی(ره) به برخی دشمنان شیطان صفت که چرا باید برای شخصی که 1400 سال پیش می زیسته، لباس سیاه بر تن کرد، اشاره کرد و گفت: امام در این خصوص فرمود: باید به این شیطان و انسان های ساده دل گفت این لباس مشکی را ما برای خودمان می پوشیم و نه برای امام حسین(ع) و لباس مشکی نشان می دهد ما در راه حسین هستیم و این اشکی که ریخته می شود اشک اتصال و پیوند است، نه اشک ترحم.

captcha