تعطیلی موقت دروس حوزه به مناسبت آغاز محرم
کد خبر: 3534258
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

تعطیلی موقت دروس حوزه به مناسبت آغاز محرم

گروه حوزه‌های علمیه: همزمان با فرارسیدن ماه حزن و عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دروس حوزه‌های علمیه به صورت موقت از امروز تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) همزمان با فرارسیدن دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان دروس حوزه و مراجع معظم تقلید تعطیل شده است.
در این ایام بسیاری از مبلغان و طلاب برای تبلیغ به مناطق مختلف کشور می‌روند و از جمله ده هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مناطق مختلف کشور اعزام شده‌اند.
همچنین نهادها و سازمان‌های مختلف مانند سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز اقدام به اعزام مبلغ به سراسر کشور می‌کنند تا ایام اندوه و ماتم اهل‌بیت(ع) با شور و شعور بیشتری نسبت به گذشته برپا شود.
روز چهارشنبه هفته گذشته، هفتم مهرماه آخرین روز دروس مراجع معظم از جمله آیات عظام؛ سبحانی، مکارم و جوادی آملی قبل از فرارسیدن محرم بود.
مراجع تقلید که در درس روز چهارشنبه به ارایه مباحث قرآنی و اخلاقی در ابتدای درس فقه همچنین مباحث تفسیری پرداختند از همه مبلغان خواستند تا به هر نحو ممکن در تبلیغ در این ایام فعال باشند.
دروس مراجع معظم بعد از دهه اول محرم مجددا آغاز خواهد شد و در این ایام نیز بیوت این بزرگان محل برپایی عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا خواهد بود و مراسم عزاداری در بیوت ایشان برپاست.
captcha