گردهمایی ائمه مساجد اقلیت‌های مسلمان در قاهره
کد خبر: 3534298
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

گردهمایی ائمه مساجد اقلیت‌های مسلمان در قاهره

گروه بین‌الملل: گردهمایی بین‌المللی ائمه مساجد اقلیت‌های مسلمان با عنوان «آموزش علمی و توانبخشی فتوایی ویژه ائمه مساجد اقلیت‌های مسلمان»، 26 و 27 مهرماه سال جاری در شهر قاهره، پایتخت مصر برگزار می‌شود.

همایش «توانبخشی فتوایی ائمه مساجد» در قاهره

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، این گردهمایی سالانه به همت دارالفتوای مصر و با همکاری دبیرخانه نهادهای فتوایی جهان و با مشارکت هیئت‌هایی از 80 کشور از قاره‌های مختلف جهان برگزار می‌شود.

«شوقی علام»، مفتی اعظم مصر و دبیر گردهمایی در این باره گفت: ائمه مساجد و مبلغان در غرب، هسته اصلی ترویج اسلام و تصحیح مفاهیم اسلامی در خارج هستند.

وی افزود: موضوع این گردهمایی با نهایت دقت انتخاب شده و هدف از برگزاری آن آشنایی ائمه مساجد و مبلغان دینی در غرب با مفاهیم متون شرعی و تعامل با حقایق و واقعیت‌های روز و بهره‌مندی از شیوه‌ها و ابزارهای گفتمان دینی صحیح و میانه‌رو و به دور از افراط و تفریط است.

شوقی علام تصریح کرد: بررسی مسائل مهم مربوط به اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غربی و چگونگی تربیت ائمه مساجد برای حل و درمان موضوع افراط‌گرایی در میان اقلیت‌های مسلمان و چالش‌هایی که با آن مواجه هستند، از دیگر محورهای این گردهمایی محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: تقویت ارتباط میان ائمه مساجد و مبلغان و مؤسسات اسلامی بزرگ در جهان اسلام، دوری از جریان‌های تندرو و افراطی در جهان خارج، ایجاد یک جبهه میانه‌رو و معتدل از طریق حمایت و تربیت رهبران دینی و ائمه مساجد در زمینه فتوا و چگونگی رویارویی با پدیده خشونت و چالش‌هایی که اقلیت‌های مسلمان با آن مواجه هستند، از دیگر محورهای این گردهمایی است.

captcha