ایران و مالزی خواستار توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های قرآنی و هنرهای اسلامی شدند
کد خبر: 3534317
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

ایران و مالزی خواستار توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های قرآنی و هنرهای اسلامی شدند

رایزن فرهنگی ایران در کوالالامپور و مدیر بنیاد و نشر قرآن کریم مالزی(یایاسان رستو) بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های قرآنی و هنرهای اسلامی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ایرنا نوشت: علی محمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در کوالالامپور با عبدالطیف میراسا، مدیر بنیاد کتابت و نشر قرآن کریم مالزی(یایاسان رستو) دیدار و گفت‌وگو کرد.
سابقی در این دیدار که روز گذشته، 9 مهرماه برگزار شد، با تقدیر از فعالیت ها و همکاری‌های مشترک یایاسان رستو در حوزه های قرآنی و هنرهای اسلامی با جمهوری اسلامی ایران در گذشته، اظهار امیدواری کرد با همکاری این بنیاد، برنامه های مشترک قرآنی همچون نمایشگاه های قرانی، انتشار مجموعه هنرهای قرآنی و چاپ و نشر قرآن به صورت مشترک اجرایی شود.
وی با دعوت از مدیر بنیاد کتابت و نشر قرآن مالزی برای شرکت در اجلاس جهانی که به مناسبت انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 در این شهر برگزار می شود، گفت که امیدوار است تبادلات و رفت و آمدهای فرهنگی دو جانبه زمینه تقویت روابط فرهنگی و قرآنی بیشتری بین دو کشور و جهان اسلام را فراهم کند.
وی با اشاره به برخی فعالیت های قرآنی جمهوری اسلامی ایران و ارایه اطلاعاتی از موزه قرآنی آستان قدس رضوی، اظهار امیدواری کرد که در این سفر افزون بر شرکت در اجلاس مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بنیاد قرآن مالزی بتواند با آستان قدس رضوی و همچنین سفر به قم و بازدید از مرکز چاپ و نشر قرآن در این شهر و سفر به اصفهان به عنوان مرکز هنرهای اسلامی ایران در زمینه های مختلف هنرهای قرآنی همکاری صورت گیرد.
رایزن فرهنگی ایران در مالزی در ادامه با اشاره به حربه های گوناگون دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بیشتر بین مسلمانان، گفت: ما نیز بایستی با تمسک به قرآن کریم و محور قرار دادن این کتاب الهی در برابر توطنه های آنان ایستادگی کنیم. امروزه جهان اسلام از سوریه و عراق و لیبی و یمن گرفته تا سایر بلاد در آتش تفرقه می سوزند و وظیفه همه مسلمانان است که با آگاهی بخشی مانع رسیدن دشمنان به اهداف پلیدشان شوند.
'عبدالطیف میراسا' مدیر 'یایاسان رستو' مالزی نیز در این دیدار با اشاره به اجلاس جهانی که به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 برگزار می شود، اظهار امیدواری در این اجلاس شرکت کند.
وی همچنین برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی و قرآنی بین ایران و مالزی را هدفی والا برای ادامه همکاری های دو کشور دانست و حضور هنرمندان ایرانی و مالزیایی را در برنامه های مشترک همچون نمایشگاه قرآنی که در ماه های آینده توسط مرکز کتابت و نشر قرآن مالزی برگزار می شود، خواستار شد.
این فعال قرآنی در مالزی تاکید کرد: همه ما در کنار انجام فعالیت های قرآنی و فرهنگی باید به آموزه های قرآنی نیز توجه کنیم.
وی اسلام را دین صلح، برادری، برابری و اعتدال دانست و گفت تاکید اسلام و قرآن بر اعتدال و نرفتن به سمت افراط گرایی است.
'عبدالطیف میراسا' بر اتحاد و وحدت میان مسلمانان جهان تاکید کرد و گفت: مسلمانان باید به رهبران خود راه وحدت را بیاموزند.
وی قرآن را بهترین عامل برای وحدت میان مسلمانان دانست و ابراز اطمینان کرد مسلمانان به برکت قرآن می توانند کنار هم متحد باقی بمانند، رفاقت کرده و در مسیر درست حرکت کنند. 'بین مسلمانان تفاوت خیلی کمی وجود دارد، اما باید روی اشتراکات که بسیار زیاد است تأکید کرد و قرآن عامل اتحاد مسلمانان است'.
بنیاد کتابت و نشر قرآن مالزی (یایاسان رستو) یک بنیاد غیردولتی و فعال در حوزه هنرهای اسلامی، پژوهش، طراحی، کتابت و چاپ قرآن کریم و دارای کالج های آموزشی در حوزه هنرهای اسلامی همچون تذهیب، خوشنویسی و ... است.
این مرکز قرآنی با تلاش های شخصی 'عبدالطیف میراسا' از 15 سال پیش آغاز به کار کرده و هم اکنون با دارا بودن موزه و نمایشگاه قرآن کریم نسبت به انتشار قرآن کریم به زبان های گوناگون و در طرح های مختلف از جمله به زبان چینی، مطابق با فرهنگ این کشورها اقدام می کند و در حال راه اندازی بزرگترین مرکز چاپ و نشر قرآن در شرق آسیا است.

captcha