تهیه کتاب‌های قرآن با خط بریل؛ از مشکلات روشندلان
کد خبر: 3534318
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

تهیه کتاب‌های قرآن با خط بریل؛ از مشکلات روشندلان

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ روشندل کل قرآن کریم عنوان کرد: از مشکلات روشندلان تهیه کتاب‌های قرآن با خط بریل است؛ چرا که قیمت بسیار بالایی دارند و در حدود 300 هزار تومان است، در این میان، باید خیرین وارد میدان شده و تقبل بخشی از هزینه‌های این کتب را به عهده گیرند.

سمیه الیاسی، حافظ روشندل کل قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: متولد سال 1361، لیسانس رشته ادبیات فارسی و مربی قرآن اداره اوقاف استان هستم.
وی افزود: در دوران کودکی هنگام تماشا‌ی تلویزیون و دیدن همنوعان خود که حافظان قرآن بودند اولین جرقه‌ها برای قرارگیری در مسیر قرآن در ذهن من زده شد که پس از آن در کلاس‌های قرآن ثبت نام کردم و در ادامه نیز به طور ناپیوسته در جلسات قرآنی کانون بسیج و حوزه علمیه شرکت کردم.
الیاسی با بیان اینکه به طور جدی کار حفظ قرآن را از سال 89 آغاز کردم و طی 3 سال و نیم موفق به حفظ کل قرآن شدم، ادامه داد: قرآن را از طریق cd قرآنی و استفاده از قرآن بریل حفظ کردم همچنین در این راه از تجربیات ارزنده اساتیدی همچون خانم «واحد پور» و حمایت‌های همه جانبه خانواده‌ام به ویژه مادرم نیز بی بهره نبوده‌ام.

همراه با حفظ قرآن عامل به آن نیز باشیم

حافظ روشندل کل قرآن کریم اضافه کرد: به جوانان و نوجوانان میهن اسلامیمان توصیه می‌کنم که با تمام تلاش و کوشش خود در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اقدام کنند و گفتنی است که تنها رسیدن به این آمار نباید در دستور کار باشد بلکه همراه با حفظ قرآن عامل به آن نیز باشیم.
وی بیان کرد: طی دوره‌های گذرانده در جامعه‌القرآن، موفق به کسب گواهی نامه‌های حفظ 5، 10، 15، 20 و حفظ کل شدم و به طور پیوسته در مسابقات استانی بهزیستی در سال 91 و 92 و 93 شرکت نموده و موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌ام همچنین در سال 94 در رشته حفظ 20 جز رتبه دوم و در رشته ترتیل رتبه اول را کسب نمودم.
این مربی قرآن ادامه داد: در حال حاضر، روز‌های سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته در حسینیه امام خمینی(ره) برای بزرگسالان بالای 35 سال در رشته حفظ قرآن جلساتی را برگزار می‌کنم که از میان قرآن آموزان نیز تعدادی موفق به حفظ 5، 6، 10 و 11 جزء شده‌اند، اما کار کردن با کودکان و نوجوانان اندکی مشکل است و نیاز به بینایی است که متأسفانه از عهده من خارج است.
الیاسی عنوان کرد: در حال حاضر مسئولین توجه و اهمیت ویژه‌ای به ورزش، رشته‌های مختلف آن و تشکیلات و هدیه‌های آن می‌دهند، در حالیکه به قرآن آن هم برای جامعه‌ای که اسلامی و قرآنی است توجه بسیار کمی دارند که باید اعتبارات فعالیت‌های قرآنی را افزایش دهند و حق‌الزحمه مربیان قرآن که به طور جد حقوق بسیار کمی است افزایش دهند.
حافظ روشندل کل قرآن کریم گفت: مشکلات کم بینایان و روشندلان در حال حاضر تهیه کتاب‌های قرآن بریل است، چرا که قیمت بسیار بالایی دارند و در حدود 300 هزار تومان است که در این میان، باید خیریین وارد میدان شده و تقبل بخشی از هزینه‌های این کتب را به عهده گیرند.

انس با قرآن بی‌شک تأثیرات مثبت بسیاری در زندگی دارد

وی اظهار کرد: قرآن سراسر نور و برکت است و در زندگی هر انسانی که با آن انس بگیرد بی‌شک تأثیرات مثبت بسیاری خواهد داشت که برای من نیز این قاعده مستثنی نبوده است و مرا در گفتار و اعمال بسیار محتاط می‌کند و هنگام قرار گرفتن در مسیر کناه، آیه مرتبط به ذهن انسان خطور می‌کند و او را از انجام آن عمل باز می‌دارد.
این مربی قرآن یادآور شد: سال جاری در دهه کرامت و روز دختر اداره ارشاد استان جشنی را ترتیب داده بودند که حدود 300 الی 400 نفر در این جشن حضور داشتند و قرار بود از دختران مقام آور مسابقات قرآنی تجلیل به عمل آید که از من نیز یک حافظ روشندل بودم تقدیر شد.
الیاسی ابراز کرد: این موضوع که یک دختر روشندل توانسته قرآن را حفظ کند و در مسابقات آن نیز مقام آورد برای بسیاری از حضار تعجب‌آور بود، اما نباید این نکته را فراموش کرد که انسان‌های هم نوع من، تنها یک نقص جسمی دارند و این نقص آنها را محدود نمی‌کند و می‌توانند مانند انسان‌های عادی زندگی کنند.
captcha