پیشنهاد تبدیل همدان به توقفگاه راهیان نور برای ارائه گفتمان دفاع مقدس
کد خبر: 3534339
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

پیشنهاد تبدیل همدان به توقفگاه راهیان نور برای ارائه گفتمان دفاع مقدس

گروه جهاد و حماسه: استاندار همدان گفت: راهیان نور فرصتی مناسب برای ارائه فرهنگ و گفتمان‌ دفاع مقدس به نسل‌های جدید بوده و مناسب است که همدان به توقفگاه راهیان نور برای این اقدام تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور، محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان در همایش تجلیل از خادمان راهیان نور این استان با اشاره به لبیک مردم به ندای ولی‌فقیه در آغاز جنگ تحمیلی، اظهار کرد: مردم با آمادگی فرهنگی و غیرت در مقابل دشمن ایستادند. 
وی افزود: باید تاریخ دفاع مقدس را به صورت مستند، فیلم و ارائه آثار ماندگار به جامعه بشناسانیم.
استاندار همدان با بیان این که این کار باعث ارائه اسناد افتخارآفرین برای نسل‌های آینده خواهد شد، خواستار عرضه فرهنگ دفاع مقدس در بین نوجوانان و جوانان شد.
نیکبخت توجه به مقوله فرهنگ در مدارس را بسیار مهم دانست و  گفت: فرهنگ آموزش داده شده در مدارس ماندگار خواهد بود، زیرا در هر جامعه‌ای که دانش‌آموزان فرهنگ را به خوبی کسب کنند، آن جامعه موفق می‎شود.
وی یکی از ارکان الگوسازی برای دانش‌آموزان را مشاهده آثار و شرایط جبهه‌ها و حضور در مناطق عملیاتی دانست و  تصریح کرد: دانش‌آموزان باید از نزدیک ببینند که 8 سال بر ما چه گذشت و چه دفاع جانانه‎ای داشتیم.
استاندار همدان تأکید کرد: اگر امروز در مذاکرات بحثی از جنگ به عنوان گزینه‌ روی میز نیست و حقانیت ایران را پذیرفته‌اند، به خاطر نقش دفاع مقدس و آثار آن است.
نیکبخت با بیان این که باید گفتمان‌های دوران دفاع مقدس را نسل به نسل وارد جامعه کرد، گفت: اگر دانش‌آموزان از فرهنگ دفاع مقدس بی‌خبر باشند‎، نمی‎توانند راه شهدا را ادامه ‌دهند.
استاندار همدان خدمات ارائه شده در راهیان نور را در راه اعتلای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی کشور دانست و افزود: آموزش و پرورش توجه به انتقال فرهنگ دفاع مقدس از طریق راهیان نور را به عنوان یکی از دروس برای دانش‌آموزان ببیند.
استاندار همدان با تأکید بر ضرورت تداوم اجرای طرح راهیان نور بیان کرد: همدان مسیر مقاومت بود و جا دارد کاری کنیم تا همدان در مسیر راهیان نور کشور توقفگاهی باشد تا کاروان‌ها بتوانند با بازدید از باغ موزه دفاع مقدس با بزرگان دفاع مقدس این استان و نقش همدان در این دوران آشنا شوند.
captcha