برنامه‌های ابلاغی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر بومی‌سازی شود
کد خبر: 3534367
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
اسحاقی:

برنامه‌های ابلاغی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر بومی‌سازی شود

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تشریح وظایف معاونت فرهنگی، تحقیقات و آموزش ستاد امر معروف و نهی از منکر استان اردبیل خواستار بومی‌سازی برنامه‌های ابلاغی از ستاد مرکزی به استان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل، امروز دهم مهرماه در اعلام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل، تصریح کرد: وظیفه معاونت فرهنگی، تحقیقات و آموزش ستاد امر معروف و نهی از منکر استان اردبیل اطلاع‌رسانی برنامه‌های ابلاغی به اعضای معاونت و هماهنگی در خصوص بومی‌سازی برنامه‌ها و نحوه اجرای این برنامه‌ها است.
وی بر برگزاری مداوم جلسات معاونت‌ها تاکیدکرد و ادامه داد: برگزاری جلسات مستمر زمینه همفکری و توسعه برنامه‌های این ستاد را دربر خواهد داشت و در این صورت موانع و مشکلات فرا رو بررسی شده و در جهت رفع این موانع بیش از پیش تلاش خواهد شد .
دبیر معاونت فرهنگی، تحقیقات و آموزش ستاد امر معروف و نهی از منکر استان اردبیل، با اعلام اینکه امنیت، یکی از نیازهای اساسی افراد و اجتماعات است که از راه امر به معروف و نهی از منکر تأمین می‌شود، بیان کرد: جامعه‌ای که خود را نسبت به تغییر و تحولات درونی مسئول دانسته، در مقابل ضعف‌ها و کاستی‌ها از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد و برای آن چاره‌جویی می‌کند، جامعه¬ای پویا و زنده و پرتحرک خواهد بود. 
اسحاقی با اشاره به اینکه در جامعه¬ای که فریضه الهی اجرا می¬شود، ضمن تقویت و نفوذناپذیر کردن بنیه دفاعی جامعه، افراد آن را نیز از گزند دشمن محفوظ و همواره سربلند می¬دارد، تصریح کرد: چنین جامعه¬ای برای انجام امور فرهنگی و از بین بردن جهل و یا آفت-زدایی و خشکاندن گنداب¬های فساد، مردانه به میدان آمده با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با قاطعیت از ارزش‌های خود پاسداری می کند و به این وسیله، خود را سربلند نگاه می‌دارد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از عدم ارائه گزارش عملکرد توسط اعضای معاونت فرهنگی، تحقیقات و آموزش ستاد امر معروف و نهی از منکر استان اردبیل، انتقاد کرد و خواستار ارائه عملکرد شش ماهه دوم سال گذشته و شش ماه اول سالجاری در اسرع وقت شد.
اسحاقی در ادامه از فعالیت بیش از 150 گروه شبیه خوانی در استان خبر داد و گفت: در راستای ساماندهی این گروهها سال گذشته قبل از آغاز مراسم عزاداری ماه محرم با همکاری دستگاههای ذیربط و شواری عالی تعزیه خوانی کارگروهی تشکیل شد و که کارشناسان هنری از نظر هنری و کارشناسان ادبی حوزه هنری استان نیز از نظر محتوایی متن تعزیه-خوانی گروههای شبیه‌خوانی را بررسی کردند و در نهایت به 4 گروه مجوز فعاالیت در زمان، تاریخ و مکان مشخص داده شد که این تلاش تاثیر در عدم فعالیت‌های گروههای غیرمجاز نداشت چرا که همه گروه¬های مجوزدار و غیر مجوزدار به فعالیت خود پرداختند.
در ادامه این جلسه هریک از اعضای این معاونت به ارائه برنامه و پیشنهادات خود در خصوص برنامه دهه امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.
captcha