حمایت وزارت ارشاد از مؤسسات براساس نتایج آزمون قرآن و عترت باشد
کد خبر: 3534369
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
سرابی:

حمایت وزارت ارشاد از مؤسسات براساس نتایج آزمون قرآن و عترت باشد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی اظهار کرد: حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسات براساس نتایج آزمون قرآن و عترت صورت بگیرد و آزمون‌های قرآن و عترت باید به گونه‌ای طراحی شود که تمامی دوره‌های مؤسسات را دربر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از ستاد خبری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی و عضو هیئت رسیدگی به مؤسسات قرآن و عترت اظهار کرد: حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسات براساس نتایج آزمون قرآن و عترت صورت بگیرد و آزمون‌های قرآن و عترت باید به گونه‌ای طراحی شود که تمامی دوره‌های مؤسسات را دربر بگیرد که در این صورت برگزاری آزمون می‌تواند، مؤثر باشد.
وی در ادامه افزود: نوع حمایت‌های وزارت ارشاد در آموزش‌های مؤسسات قرآنی و اجرای برنامه‌های مصوب باید به سمت کمک به سرانه‌های آموزشی سوق پیدا کند که این موضوع چندین سال است که مطرح است.
سرابی تصریح کرد: از چند سال پیش مطرح شده که از خروجی‌های برنامه‌های آموزشی، مؤسسات را ارزیابی کرده و مؤسسات موفق را حمایت کنیم. بهتر است کمک‌های وزارت ارشاد بر مبنای همین ارزیابی‌ها صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن رویکرد تبلیغی، ترویجی و نمایشی دارد، خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن نمایش توانمندی‌های افراد است و ارزیابی در مسابقات جامع نیست، اما آزمون ادامه برنامه‌های آموزشی عمومی و تخصصی است و توانمندی‌های قرآن‌آموزان را به صورت دقیق ارزیابی می‌کند. آزمون و مسابقات قرآن، هرکدام کارکرد خودش را دارد.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی با اشاره به اینکه پیشنهادم این است که با بدنه مؤسسات و اتحادیه تشکل‌های قرآنی تعامل تنگاتنگی صورت بگیرد، گفت: اتحادیه تشکل‌های قرآنی در برنامه‌های مؤسسات اشراف دارد و از آنها حمایت می‌کند، اگر اتحادیه با سیستم آزمون قرآن و عترت هماهنگ باشد در این صورت هم‌افزایی مطلوبی ایجاد می‌شود.
captcha