راه‌اندازی مراکز درمانی موقوفه برای بیماران دیابتی در کشور
کد خبر: 3534387
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
عابد خبر داد:

راه‌اندازی مراکز درمانی موقوفه برای بیماران دیابتی در کشور

گروه سلامت: قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان راه‌اندازی چند مرکز درمانی خیریه برای بیماران دیابتی در کشور است که امیدواریم این مراکز در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عبد‌الرضا عابد، قائم‌ مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم افتتاح نخستین مرکز همودیالیز موقوفه شهر الوند قزوین که از طریق ویدئو کنفراس صورت گرفت، به آمار موقوفات درمانی در کشور پرداخت و افزود: تعداد این موقوفات بیش از یک هزار و 128 مورد است.

وی بیان کرد: مرکز دیالیز موقوفه حاج‌ محمد‌حسین خزانه شهرستان البرز ظرفیت‌های مهمی به ویژه بهره‌گیری از به‌ روزترین امکانات پزشکی برای ارائه خدمت به بیماران دیالیزی در سراسر کشور را به خود اختصاص داده است.

عابد گفت: از مهم‌ترین رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور راه‌اندازی مراکز درمانی موقوفه برای بیماران دیابتی در کشور است که امیدواریم این مراکز در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تأثیر وقف در جامعه قابل احساس است، بیان کرد: هدایت واقفان به سمت وقف‌های جدید از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است. نیاز امروز جامعه در عرصه‌های مختلف می‌تواند با سرمایه‌های موقوفات رفع شود.

مدیر موقوفه حاج محمدحسین خزانه قزوین نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: نخستین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در زمینی به مساحت 640 متر مربع، با یک هزار و 303 متر مربع زیربنا، جنب درمانگاه موقوفه خزانه در شهرستان البرز احداث شده است.

وی افزود: 30 تخت دیالیز در این مرکز در چهار طبقه با پنج میلیارد تومان اعتبار برای رفع نیاز بیماران کلیوی تجهیز و ساخته شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۵:۱۹
0
0
با راه اندازی مرکز درمانی خیریه دیابتی‌ها بیمارانی که توان مالی ندارند با این اقدام به درمان خود بپردازند
captcha