فعالیت 1238 هیأت مذهبی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3534390
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

فعالیت 1238 هیأت مذهبی در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: مسئول شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 1238 هیأت مذهبی فعال است، گفت: خراسان‌جنوبی کمترین آسیب را میان سایر استان‌ها داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، غلامرضا عباسی مسئول شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی، امروز 10 مهرماه در نشست خبری گفت: در خراسان‌جنوبی 1238 هیأت مذهبی فعال است که از این تعداد 68 هیأت مذهبی مربوط به شهر بیرجند است.

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی 672 حسینیه، 16 تکیه و 16 مهدیه فعال است، اظهار کرد: بر اساس آمار صورت گرفته خراسان‌جنوبی و از جمله هیأت‌های مذهبی کمترین آسیب اجتماعی را در بین سایر استان‌ها داشته است.

مسئول شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در آستانه محرم دو کارگاه آموزشی ویژه مداحان و هیأت امناء هیأت‌های مذهبی برگزار کردیم.

عباسی ادامه داد: همچنین امسال هیأت علی اصغر(ع) خیرآباد بیرجند به عنوان نماینده مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی انتخاب شده و برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه 5 محرم برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از آسیب‌ها در ماه محرم برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مناطق پرتردد شهر است که مسائلی را به همراه دارد و از این رو امسال متولی هر ایستگاه صلواتی برای برپایی ایستگاه باید معرفی نامه از هیأت مذهبی یا مسجد محله داشته باشد و آن را به سازمان تبلیغات اسلامی ارائه کند.

مسئول هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی گفت: مسیر حرکت هیأت‌های مذهبی در روز عاشورا مشخص شده و نماز ظهر عاشورا به امامت حجت‌الاسلام رضایی امام جمعه بیرجند برگزار می‌شود و توصیه می‌شود هیأت‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که به نماز جماعت روز عاشورا برسند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از آسیب‌ها حضور بانوان در مسیر حرکت هیأت‌های عزاداری است که برای رفع این مشکل در صبح روز تاسوعا و عاشورا اکثر هیأت‌های مذهبی بیرجند از جمله هیأت حسینی، ابوالفضلی و.. برای بانوان در محل هیأت برنامه مشخصی برنامه دارند.

captcha