همدلی بین سازمانی اتفاقات ارزشمندی را شکل خواهد داد
کد خبر: 3534748
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی:

همدلی بین سازمانی اتفاقات ارزشمندی را شکل خواهد داد

گروه اجتماعی: رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در صورت ایجاد همدلی و همکاری‌های بین سازمانی اتفاقات ارزشمندی در استان رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، جلال‌الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی امروز، 11 مهرماه در دیدار مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در محل جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: همدلی در خراسان جنوبی وجود دارد، اما در صورت اجرای اقدامات مشترک بین سازمانی کار‌های بهتر و بیشتری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان افزود: این طرح در اشتغال‌زایی، کمک به پژوهش، بروزرسانی گیاهان دارویی، ارتقا سطح علمی کشاورزان در حذف واسطه‌ها، بازاریابی، پشتیبانی پایان نامه‌های دانشجویان به عنوان نمادی در راستای معرفی پتاسیل‌های گیاهان دارویی استان موثر خواهد بود.

رییس جهاددانشگاهی استان بیان کرد: در زمینه‌های آموزش توانمندسازی فارغ‌التحصیلان بیکار، ایجاد اشتغال و تعاونی‌های روستایی و حتی درمان می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تعداد بالای فارغ‌التحصیلان در استان می‌توان روی مزیت‌های استان و ایجاد علاقه در بین فارغ التحصیلان کار کرد و شکل بهتر این امر با همدلی سازمان‌ها ‌رخ خواهد داد.

رییس جهاددانشگاهی استان یادآورشد: جهاددانشگاهی خرسند است که با سازمان کار ارتباط گرفته و از گذشته نیز این ارتباط برقرار و کارهای مشترکی رقم خورده است.

صادقی با اشاره به اینکه با ورود و همکاری بین سازمانی اتفاقات ارزشمندی شکل می‌گیرد، افزود: فعالیت در موضوعات آسیب اجتماعی، افکارسنجی، آموزش و توانمندسازی و ورود به بحث تعاونی‌ها مورد تاکید ما است.

کارآفرینی ضرورت اصلی برای حل مشکل اشتغال در نظام کلان است

محمد سنجری، مدیرکل کار، تعاون، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز اظهارکرد: در صورت تعامل و همدلی بین ادارات در استان اتفاق قالب توجهی شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود: هم‌افزایی بین دستگاه‌ها عاملی در اجرای مختلف برنامه‌های ابلاغی و سیاست‌های کلان در حوزه‌های مختلف باشد.

مدیرکل کار، تعاون، رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: با توجه به ادغام سازمان تعاون و کار با یکدیگر در قالب مجموعه‌ای گسترده در حوزه های مختلف به کار می‌پردازیم.

سنجری تصریح کرد: این وزرات خانه به عنوان وزارت مدیریت منابع انسانی نام برده می‌شود و صد درصد مردم استان از خدمات آن بهره می‌برند.

وی اظهارکرد: در قالب این سازمان بیش از 500 هزار نفر در زمینه خدمات بیمه سلامت، 300 هزار نفر بهره‌مند از خدمات تامین اجتماعی، 34 هزار نفر عشایر روستایی و به نوعی همه افراد جامعه استان از خدمات این وزارتخانه استفاده می‌کنند.

مدیرکل کار، تعاون، رفاه اجتماعی استان یادآور شد: با توجه به دغدغه مسئولین در حوزه مسائل اجتماعی، در این زمینه ورود پیدا کرده و بیشترین نقش این سازمان در حوزه مسائل اجتماعی بوده است.

سنجری با بیان اینکه اجرای این امر نیازمند همکاری و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف است، افزود: با شناسایی مزیت‌ها، ظرفیت‌ها، توان و چاره‌اندیشی بخش‌های مختلف می‌توان با هزینه پایین‌تر با کیفیت مطلوب‌تر شاهد کارهای بزرگی باشیم.

مدیرکل کار، تعاون، رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: جهاددانشگاهی در کشور فراتر از وظایف خود در بخش‌های مختلف ورود پیدا کرده که این امر نشان از پتانسیل و ظرفیت‌های خوب این مجموعه است.

سنجری با اشاره به انعقاد 5 تفاهم نامه از سوی این اداره کل با سازمان‌ها و مراکز مختلف تصریح کرد: سعی شده در صورت انعقاد تفاهم نامه‌ها از طرف این اداره کل یک نفر به عنوان مسئول پیگیر کارهای آن باشد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود خلاء فرهنگی در جامعه وجود هر خللی در کارها نشان از نبود کارهای زیربنایی فرهنگی بوده است. 

مدیرکل کار، تعاون، رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: پراکندگی، غیرکارشناسی و سلیقه‌ای کارکردن‌ها باعث بروز خلل در برنامه‌ها می‌شود.

سنجری با اشاره به اینکه حوزه کارآفرینی ضرورت اصلی برای حل مشکل اشتغال در نظام کلان است، گفت: در حوزه کارآفرینی؛ خود اشتغالی و مشاغل خانگی را داریم و نگاه دولت نیز بر ایجاد اشتغال در مشاغل خرد است.

وی با اشاره به بستر و خدمات بخش تعاون در این اداره کل تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت و مزیت گیاهان دارویی استان می‌توانیم با شکل‌گیری تعاونی گیاهان دارویی در روستا‌ها با مشارکت این تعاونی‌ها در قالب تشکل  با دهکده گیاهان دارویی همکاری داشته باشند.

مدیرکل کار، تعاون، رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمادگی دارد تا با هدف کمک و استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های مختلف در راستای پیشبرد اهداف کلان سازمان با جهاددانشگاهی همکاری داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به امضاء رسید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۲:۳۷
0
0
همدلی و اتحاد باعث ارائه کار خوب و ارزشمندی می‌شود
captcha