زیمبابوه؛ میزبان دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان
کد خبر: 3535017
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

زیمبابوه؛ میزبان دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان

گروه بین‌الملل: دومین دور همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان به همت رایزنی فرهنگی كشورمان 28 تا 30 مهرماه در زیمبابوه، برگزار می‌شود.

زیمبابوه؛ میزبان دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در پی تأثیرات مثبت نخستین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان در زیمبابوه، رایزنی فرهنگی ایران بر آن است دومین دور این همایش را با نظرداشت تحولات اجتماعی و دینی در منطقه و جهان، 28 تا 30 مهرماه جاری برگزار كند.
این همایش با موضوع «مسئولیت و نقش رهبران و متفکران دینی در گسترش هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و پیشگیری از افراط‌گرایی» برگزار می‌شود.
در این همایش، رهبران برجسته دینی زیمبابوه، سفرای برخی کشورها و مهمانانی از ایران و کشورهای آفریقایی حضور می‌یابند.
«گسترش برادری در جهان با تکیه بر هم‌گرایی دینی»، «کارکرد ارزش‌های دینی در پایداری هم‌زیستی»، «افراط‌گرایی، ریشه‌ها و راه حل‌ها»، «چالش‌ها و فرصت‌های فراروی صلح دینی»، «جایگاه نهادهای غیر دولتی دینی در گسترش صلح»، «راهبردها در کنترل خشونت و افراط‌گرایی به نام دین»، «راهکارهای کاهش خشونت در منابع دینی»، «جایگاه گسترش صلح در الهیات»، «مطالعه تطبیقی درباره صلح و خشونت»، «گفت‌وگوی دینی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها؛ مطالعه موردی: هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در ایران، زیمباوه و ...» از عناوین ارائه مقالات و سخنرانی‌ها خواهد بود.
بنابر اعلام این خبر، این همایش با همکاری مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و برخی از نهادهای علمی و دینی زیمبابوه در آروپه کالج حراره، برگزار می‌شود.
captcha