«احلی من العسل»؛ تجمع نوجوانان عاشورایی
کد خبر: 3535959
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳

«احلی من العسل»؛ تجمع نوجوانان عاشورایی

گروه اجتماعی: حضرت قاسم (ع) با اینکه در دشت کربلا همچون نگینی در محاصره مخالفان و دشمنان دیانت قرار گرفت اما با اراده‌ای آهنین و لب‌های تشنه و بدن زخم خورده ایستاد و شهادت را با آغوش باز پذیرفت تا زیر بار ذلت و ستم نرود و کشته شدن با عزت را از حلاوت شیرین‌ترین طعام، یعنی عسل، برتر دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد،  وَمَنْ يُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوي القلوب (سوره حج آيه 32) «هركس شعائر الهي را بزرگ دارد، اين كار از نشانه‌هاي تقوای دل‌هاست.»
«عاشورا پیام‌ها و درس‌هایی دارد. عاشورا درس می‌دهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس می‌دهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس می‌دهد که در میدان نبرد حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیت، با هم در یک صف قرار می‌گیرند.»  مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
حماسه خونین نورستگان وارسته‌ای چون قاسم بن الحسن(عليه السلام) انسان‌ها را از لاک غفلت بیرون می‌آورد و به آنان راه و رسم از خودگذشتگی و فداکاری می‌آموزد.
حضرت قاسم (عليه السلام) با این که در دشت کربلا همچون نگینی در محاصره مخالفان و دشمنان دیانت قرار گرفت اما با اراده‌ای آهنین و لب‌های تشنه و بدن زخم خورده ایستاد و شهادت را با آغوش باز پذیرفت تا زیر بار ذلت و ستم نرود و کشته شدن با عزت را از حلاوت شیرین‌ترین طعام، یعنی عسل، برتر دانست.
این روح با صلابت به نوجوانان، درس فداکاری، معنویت و آزادی می‌دهد و آشنایی با زندگی و ایثارش می‌تواند الگویی برای نوجوانان تشنه ارزش‌ها باشد. یقیناً شهدای دانش‌آموزی دوران دفاع مقدس و جبهة مقاومت به پیروی از شهدای نوجوان و جوان کربلا، ضمن این که راه رستگاری را طی نمودند، شیوه و رسم امر به معروف و نهی از منکر حقیقی را به ما آموختند.
سعی کردیم این الگودهی را در قالب سوگواره «احلی من العسل» به دانش‌آموزان نوجوان و جوان ايران اسلامی انتقال دهیم لذا‌ با عنايت به مصوبات و هماهنگي‌های صورت گرفته در ستاد مركزی سوگواره «احلی من العسل» این مراسم در روز شنبه 17 مهرماه جاری مصادف با ششم محرم سال 1438 هجری قمری در تمامی مدارس پسرانه دوره اول متوسطه استان و به صورت متمرکز در حسینه سید محمد آقا و با همکاری هیئت رزمندگان، صدا و سیما، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان حمل و نقل بار و مسافر، انجمن اسلامی دانش آموزان و بسیج دانش آموزی با حضور 2000 دانش آموز نوجوان برگزار خواهد شد.

مهدی حسنی، کارشناس قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد
captcha