نرم‌افزار آموزش قرآن به کاربران استثنائی طراحی شد
کد خبر: 3536606
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

نرم‌افزار آموزش قرآن به کاربران استثنائی طراحی شد

گروه بین‌الملل: نرم‌افزار آموزش حفظ و قرائت قرآن ویژه کاربران استثنائی ناشنوا، نابینا و لال به همت انجمن حفظ قرآن «خیرکم» در جده طراحی شد.

نرم‌افزارآموزش حفظ قرآن ویژه نابینایان و ناشنوایان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه البلاد، این نرم‌افزار موسوم به «القرآن نورنی»(قرآن؛ مایه نورانیت من)، نخستین برنامه قرآنی ویژه معلولان است که بر روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود و خدمات حفظ و قرائت قرآن را به نابینایان، ناشنوایان و لال‌ها در هر جا که هستند فراهم می‌کند.
بر اساس این گزارش، آموزش به نابینایان از طریق راهنمایی شنیداری انجام می‌گیرد و ناشنوایان و لال‌ها نیز می‌توانند از طریق ارسال و دریافت آیات به‌صورت نوشتاری و به زبان اشاره قرآن را فرا بگیرند.
همچنین نرم‌افزار «القرآن نورنی» به دو زبان عربی و انگلیسی طراحی شده است و انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده کنند.
عبدالعزیز حنفی، رئیس انجمن «خیرکم» در این‌باره گفت: هدف از طراحی نرم‌افزار «القرآن نورنی»، توسعه مهارت‌های ویژه در نابینایان، ناشنوایان و افراد لال‌ با برنامه‌های متناسب با توانایی‌ آنان، توانبخشی به این کاربران و القای این مطلب به آن‌ها که افرادی موفق و مفید برای جامعه و کشور خود هستند، کم کردن رفت‌ و آمد آن‌ها و صرفه‌جویی در پرداخت هزینه‌های هنگفت جهت ثبت‌نام در مؤسسه‌های متخصص در این امر و نیز دسترسی به وسایل آموزشی است.
وی افزود: این دسته از افراد با عضویت در نرم‌افزار، مربیان خود اعم از آقایان و بانوان را قادر می‌سازند که سطح حفظ هر عضو را بررسی کنند.
حنفی در ادامه گفت: هیچگونه محدودیت سنی در این نرم‌افزار وجود ندارد و زنان و مردان می‌توانند از آن استفاده کنند؛ همچنین در حال حاضر این نر‌م‌افزار برای تمامی گوشی‌های اپل و اندروید طراحی شده و کار کردن با آن آسان است.
یادآور می‌شود: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، نابینایان 12 درصد از جمعیت کل جهان عرب را تشکیل می‌دهند، این درحالی‌است که تعداد ناشنوایان و لال‌های عرب به بیش از 10 میلیون نفر افزایش یافته است.
captcha