همراهان آقاتختی و طیب گرد قرآن کریم + صوت و عکس
کد خبر: 3536683
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

همراهان آقاتختی و طیب گرد قرآن کریم + صوت و عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: هیئت جوانان حضرت علی اکبر(ع) شامل ورزشکارانی است که هم‌دوره‌های مرحوم غلامرضا تختی، عبدالله موحد و امامعلی حبیبی بودند و این روزها، گردهم می‌آیند و خاطرات نه چندان دور را مرور می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هیئت جوانان حضرت علی اکبر(ع) در این ایام، هر شب از ساعت 21 الی 24 با حضور پیشکسوتانی که در روزگاری در دوران جوانی، هیئت جوانان حضرت علی اکبر(ع) را تشکیل دادند، برگزار می‌شود.

همراهان آقاتختی و طیب، گرد قرآن کریم+صوت و عکس

فضای این هیئت قدیمی و با سابقه که از سال 1351 شروع بکار کرده است، گویای تمام تاریخ و قدمت این هیئت بود و دور تا دور این حسینیه، تصاویر قدیمی و نابی نصب شده بود. هیئتی که متشکل از ورزشکاران حرفه‌ای سال‌های دور کشور است. ورزشکارانی که هم‌دوره‌های مرحوم غلامرضا تختی و عبدالله موحد و امامعلی حبیبی بودند و امروز، گردهم می‌آیند و خاطرات زمان‌های دور را بازگو می‌کنند.

در فضای این حسینیه، تصاویری دیده می‌شود که فقط در این مکان وجود دارد؛ مانند تصویر جوانی تمامی اعضای هیئت جوانان حضرت علی اکبر(ع) از سال 1351 تاکنون که جمعی از آنها به دیار باقی شتافتند. در میان تصاویر، تصویر مرحوم استاد مولایی(ابراهیم پورفرزیب)، هم دیده می‌شود که سال‌ها در این هیئت صمیمی شرکت کرده و یار و همراه این جوانان بوده است.

پیش از رسمی شدن هیئت، اعضای هیئت، ناصر علیخانی و حاج حسن خاله، از کشتی‌گیران قدیمی و باسابقه، حاجی عرب، روابط عمومی تیم ملی پیشکسوتان و همسفر مرحوم غلامرضا تختی در روسیه، خاطراتی از مرحوم طیب حاج رضایی و مردانگی و جوانمردی‌های پهلوان‌های قدیم تهران تعریف کردند.

همراهان آقاتختی و طیب، گرد قرآن کریم+صوت و عکس

در حین تعریف خاطرات، اندک اندک یاران قدیمی از راه رسیدند و توسط حاج قاسم قاسمی، رئیس این هیئت صمیمی، پذیرایی می‌شدند.

 طبق سنت هر جلسه، اعضا، رحل و قرآن ها را چیدند. در ادامه حاج ابراهیم منظری، معلم قرآن کریم به بالای مجلس رفت تا جلسه را اداره کند. سپس، اعضای جلسه، به نوبت، آیاتی از ادامه درس جلسه را تلاوت کردند. 

هر چند سطح تلاوت اعضای جلسه بالا نبود، اما سواد مکتب‌خانه‌ای این ورزشکاران و کشتی‌گیران قدیمی، ارزشمندتر از سواد قرآنی ورزشکاران و جوانان امروزی بود؛ چرا که آنها سال‌ها، قرآن را در سینه‌های خود به صورت سنتی حفظ کردند و روزانه مطالعه کردند. اما برخی، جوانان و ورزشکاران امروزی با وجود پیشرفت تکنولوژی و سرعت یادگیری، قادر به تلاوت قرآن کریم نیستند.

همراهان آقاتختی و طیب، گرد قرآن کریم+صوت و عکس

اعضای جلسه، به نوبت آیاتی از سوره مبارکه نور را تلاوت کردند و معلم قرآن، نکات روخوانی، روانخوانی آنها را متذکر می‌شد. تا نوبت به دو جوان قرآنی، از دوستان و شاگردان حاج ایرج و از شاگردان امین پویا رسید که مهمان این هیئت باسابقه بودند. تلاوت این دو جوان، اعضای هیئت را به اعماق وجود خود هدایت کرد و سکوتی زیبا در فضای جلسه حاکم شد. این جوانان قرآنی، پس از پایان تلاوت، بسیار مورد تشویق حاج ابراهیم منظری و اعضای جلسه، قرار گرفتند و شوخی های شیرین و جذابی با حاج ایرج انجام دادند که در نوع خود خاص بود. از جمله شوخی های ناصر علیخانی(عموی احسان علیخانی، مجری مشهور صدا و سیما) با حاج ایرج بود که خطاب به حاج ایرج می‌گفت: معلوم شد که پول حاج ایرج حلال است و اوقافی نیست!.

همراهان آقاتختی و طیب، گرد قرآن کریم+صوت و عکس

در ادامه ناصر علیخانی و حاج ابراهیم منظری، ابیاتی در وصف حضرت علی(ع) خواندند و حاجی امینی، قاری و مداح اهل بیت(ع)، دقایقی به ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و سپس دعای ختم این جلسه را خواند و اعضای هیئت، سرسفره اطعام اهل بیت(ع)، پذیرایی شدند.

در پایان، حاجی امینی، دقایقی به یاد جوانی، میانداری و میل بازی کرد و حاجی عرب، نقش مرشد را اجرا کرد.

همراهان آقاتختی و طیب، گرد قرآن کریم+صوت و عکس

در پایان عکس یادگاری گرفته شد، تا در فضای این حسینیه قدیمی نصب شود. جوانانی که از سال 1351 در این حسینیه گردهم آمدند و قرآن خواندند و در مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) گریه کردند؛ در پایان جلسات خود، کشتی گرفتند و میل بازی کردند و پیشکسوت شدند. 

یادآور می‌شود، هیئت جوانان حضرت علی اکبر(ع)، در دهه اول محرم الحرام، مراسم تلاوت قرآن کریم و ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) واقع در خیابان جمهوری، خیابان شیخ هادی برگزار می‌کنند.

در پایان تلاوت های دلنشین این هیئت صمیمی ارائه می‌شود.

تلاوت حسین بیات

کد
دریافت

تلاوت حاج ابراهیم منظری
کد
دریافت
تلاوت ناصر علیخانی
کد
دریافت
روضه‌خوانی حاجی امینی
کد
دریافت

گزارش تصویری را اینجا ببینید.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۱:۳۵
0
1
عالی بود...ممنون از گزارشتون...روح اقاتختی شاد
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۰ - ۰۰:۴۷
0
0
احسنت به سوژه...
captcha